Biznes plan salonu odnowy „ Bądź piękna ”

Spis treści:

I. Streszczenie

II. Charakterystyka ogólna przedsiębiorstwa

• Dane spółki

• Dane o właścicielach

• Podstawowe cele firmy

• Usługi

III. Analiza rynku

IV. Strategia marketingowa

V. Zarządzanie

VI. Plan finansowy

• Przychody

• Koszty

• Zysk

I. Streszczenie

Celem napisania tego biznes planu jest chęć otwarcia własnej działalności gospodarczej, a dokładnie salonu odnowy „Bądź piękna”. Będziemy starać się przyciągnąć klientów bez względu na jego zamożność.

Początkowo chcemy korzystać z własnego zaplecza finansowego oraz kredytów,

a z czasem z własnych dochodów. Posiadamy kontakty z hurtowniami, producentami oraz innymi firmami. Prócz podstawowych zabiegów upiększających chciałbym również, by każdy indywidualny klient mógł otrzymać profesjonalna pomoc w doborze odpowiednich kosmetyków oraz podpowiedź w doborze domowych zabiegów upiększających. Nie chciałybyśmy podważać jakości usług oferowanych w mojej miejscowości w istniejących już salonach piękności i odnowy biologicznej, lecz żaden z nich nie poleca kompleksowych usług, dających oszczędność czasu i pieniędzy.

Lokal na rozpoczęcie firmy znajduje się w centrum miasta. Jest blisko przystanku głównych linii autobusowych.

W mojej firmie będę zatrudniał wysoko wykwalifikowanych ludzi jednak nie zabraknie tutaj miejsca również dla nowicjusz bądź studentów na praktykach.

II. Charakterystyka ogólna przedsiębiorstwa

• Dane spółki

Nazwa: Salon Odnowy „Bądź piękna”

Forma prawna: Spółka jawna

Przedmiot działalności: Działalność usługowa

Siedziba spółki: ul. Rembielińskiego 2

09-400 Płock

Telefon: (024) 366-54-21

Strona internetowa: www.badzpiekna.pl

• Dane o właścicielach

Imię i Nazwisko:

Adres zamieszkania:

Zakres odpowiedzialności:

Kierownik do spraw finansowych:

Prezes:

Wiceprezes:

Główny księgowy:

• Podstawowe cele firmy

 utworzenie salonu odnowy spełniającego standardy europejskie

 świadczenie usług pielęgnacyjnych najwyższej jakości dzięki użyciu innowacyjnych urządzeń do zabiegów

 udzielanie wartościowych usług i zaspokajanie przyszłych nabywców

 zdobycie zaufania i lojalności klienta dzięki profesjonalnej i dyskretnej obsłudze w starannie zaaranżowanych wnętrzach

 utrzymanie rentowności salonu dzięki zatrudnieniu fachowego personelu

 dostosowanie działań biznesowych do konkurencji na jednolitym rynku europejskim

 dobieranie produktów i usług tak, aby stanowiły one ciekawą propozycję dla odbiorców z różnych grup wiekowych i o różnych możliwościach finansowych

 podniesie zdolności inwestycyjnych aby stale móc doskonalić jakość usług i spełniać oczekiwania klienta

 nawiązanie współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami w zakresie dostawy sprzętu i obsługi serwisowej, drukarniami przygotowującymi materiały reklamowe

 umacnianie swojej pozycji na rynku lokalnym jak i krajowym, a także rozszerzenie swojej działalności na innych terenach naszego kraju

• Usługi

a) Usługi podstawowe: kosmetyka, paznokcie, masaż, odnowa biologiczna, sauna, solarium, fryzjer, siłownia, fitness.

b) Praktyki zawodowe i staże zawodowe dla uczniów i absolwentów

c) Oferowanie szkoleń i kursów w zakresie masażysty, kosmetyczki, manicurzystki, pedicurzystki, kurs makijażu.

III. Analiza rynku

W mojej najbliższej okolicy nie istnieje żadna firma o podobnym zakresie usług. Adresatami naszej oferty będą ludzie bez względu na zamożność. Będziemy poszerzać swoje usługi oraz wprowadzać zniżki dla stałych klientów. Chcemy oferować usługi na atrakcyjnym poziomie cenowym dla klientów, których nie stać

na najdroższe, najbardziej ekskluzywne salony. Naszymi mocnymi stronami są: szeroki zakres usług, niskie ceny, nowoczesny sprzęt, akceptacja kart płatniczych, nowoczesne techniki, wykwalifikowana i miła kadra oraz promocje.

Jedynym zagrożeniem może być niedawne pojawienie się na rynku, początkowe ponoszenie strat z działalności oraz trudność z zaufaniem klientów.

Wydaje mi się, że mamy duże szanse osiągnięcia sukcesu na naszym rynku. Oczywiście są też zagrożenia. Jednak nie odnoszą one przewagi. Liczę się z myślą, że wszystko się uda.

IV. Strategia marketingowa

Nasza strategia marketingowa jest prosta. Będzie to tzw. marketing szeptany, w którym znajomy poleca znajomego. W ramach działań marketingowych przewidujemy też:

• różnego rodzaju reklamy, ulotki

• ukazanie się w prasie, oferując swoje usługi w razie zbyt długiego czekania na swoją kolej, solarium lub co innego w ramach rekompensaty

• upominki okolicznościowe np. darmowy masaż w Dzień Kobiet

• właściwy wystrój i układ przestrzenny, pozwalający stworzyć odpowiednią atmosferę, wraz z dodatkowymi elementami

• zaplecze sanitarne i klimatyzacja

• stoliki i kanapy dla klientów czekających na swoją kolej wraz z zestawem muzycznym

• płacenie gotówką lub kartą płatniczą

V. Zarządzanie

Nasza firma „ Bądź piękna” będzie zarządzana w nowoczesnym i kreatywnym stylu, by generować bardzo wysoki poziom zadowolenia klientów, oraz stworzyć środowisko pracy prowadzące do personalnego rozwoju i ekonomicznej satysfakcji pracowników.

Mamy zamiar regularnie prowadzić szkolenia oraz kursy, które poszerzałyby znajomość pracowników. Będziemy również co jakiś czas wprowadzać nowe usługi w miarę możliwości, a także robić promocje.

VI. Plan finansowy

• Przychody

Planowane przychody miesięczne:

- masaż-9 tys. zł

- kosmetyczka-15 tys. zł

- odnowa-5 tys. zł

- sauna-6 tys. zł

- solarium-18 tys. zł

- fryzjer-20 tys. zł

- siłownia-7 tys. zł

- fitness-5 tys. zł

Razem : 85.000 zł

• Koszty

Planowane koszty miesięczne:

- środki trwałe - 5000 zł

- koszty reklamy – 2000 zł

- odzież ochronna pracowników - 500 zł

- ubezpieczenie I rata - 400 zł

- spłacanie kredytu - 300 zł

- materiały i produkty - 8000 zł

- płace pracowników - 40.000 zł

- obowiązkowe ubezpieczenie społeczne pracowników - 6000 zł

- obowiązkowe ubezpieczenie społeczne właścicieli - 5000 zł

- podatek od nieruchomości - 500 zł

- usługi telekomunikacyjne - 800 zł

- zakup materiałów pomocniczych - 3000 zł

- podatek - 1500 zł

Razem: 73.000 zł

• Zysk

Planowany zysk miesięczny:

przychody – koszty = zysk

85.000 – 73.000 = 12.000