Kryteria oceny

1.Tytuł

2. WSTĘP

-Nawiązuje do tematu i wprowadzam do rozwinięcia (muszę użyć wyrazów z tematu)

-Wprowadzić bohaterów, czas i miejsce wydarzeń

ROZWINIĘCIE

-nie pisze wszystkiego co wiem, wybieram tylko wiadomości na temat

-rozwijam temat akapitami, a w każdym akapicie co najmniej trzy zdania rozwinięte.

-w każdym akapicie musi być spójność tzn. jedno zdanie wypływa z drugiego

-ożywię styl równoważnikami zdań, zdaniami wykrzyknikowymi i pytającymi (np. Cisza! Czy nikogo tu niema?)

-wprowadzam elementy np. krótkiego opisu (pejzażu, osoby, rzeczy, zjawiska) wyrażam swoje uczucia (np. Ach, jak tu pięknie!), wprowadzam króciutki dialog.

-nie powtarzam tych samych wyrazów (np. być)

-piszę zdaniami rozwiniętymi

ZAKOŃCZENIE

-podsumówuje temat i wyciągam wnioski (pouczenia, morał)

-używam wyrazów z tematu

-stosuję słownictwo np. myślę, uważam że, jestem przekonana, moim zdaniem, według mnie, niewątpliwie

Na ocenę wpływa również:

-kaligrafia i estetyka zapisu

-styl, język, (budowa zdań)

-ortografia

-akapity

Osiągnę spójność, gdy zastosuję wyrazy: na przykład, na początku, następnie, później, przedtem, potem, po pewnym czasie, zanim, wkrótce, podczas gdy, po chwili, nagle, wtem, w tej samej chwili, w mgnieniu oka, więc, zatem, toteż, dlatego, gdy, kiedy