Tematem rozprawki jest pytanie : "Czy lektury szkolne maja wpływ na życie młodego człowieka?". Moim zdaniem lektury, w pewnym sensie, maja wpływ na życie młodzieży. Niektóre z nich daja do myślenia, moga zachęcić do jakichś zmian w życiu.

Przykładem takiej lektury może być "Poczwarka" Doroty Terakowskiej. Ksiażka opowiada o idealnym małżeństwie Adama i Ewy, którzy spodziewaja się dziecka. Wkrótce na świat przychodzi ich oczekiwane dziecko. Jest to dziewczynka, Myszka. Dziecko urodzone z zespołem Downa.

Ludzie widzacy Ewę z dzieckiem na ulicy, patrzyli się na nie z pogarda, ze współczuciem. Adam, od razu po narodzinach małej chciał oddać ja do adopcji. Wkrótce jednak mężczyzna zrozumiał, że takie dziecko też trzeba kochać, bez względu na wszystko.

Lektura ta może zmotywować czytelników do równego traktowania wszystkich ludzi.

Kolejnym przypadkiem będzie powieść historyczna Aleksandra Kamińskiego "Kamienie na Szaniec". Ksiażka głównie nawiazuje do II wojny światowej, ale również opowiada nam o sile przyjaźni, odnosi się również do powiedzenia "jeden za wszystkich, wszyscy za jednego". Lektura pokazuje nam jak ważna jest istota przyjaźni i jak wiele można dla niej zrobić.

Ostatnim przykładem jest powieść J.D. Salingera, noszaca tytuł "Buszujacy w zbożu". Ksiażka opowiada nam o nastoletnim Holdenie, który rzucił szkołę i uciekł z rodzinnego miasta do Nowego Jorku. W ten sposób nastolatek chciał udowodnić, że jest już dojrzały, samodzielny, dorosły. Jednakże pokrótce uświadamia sobie, że jeszcze nie dorósł do samodzielnego życia, że nie jest jeszcze dorosły. Zatem powieść przekazuje nam, że nawet najbardziej poważne, zadufane w sobie osoby potrafia przyznać się do tego, że w głębi duszy sa jeszcze dziećmi.

Moim zdanie te przykłady sa adekwatne do podanej na poczatku tezy. Myślę, że w pełni ja odzwierciedlaja.