SIŁOWNIA Trening na siłowni to poważna sprawa, która wymaga nie tylko logicznego myślenia lecz także wiedzy i koncentracji. Jeśli nie zaplanujesz treningów, a co gorsza nie wiesz, co chcesz dzięki nim osiągnąć nie wybieraj się na siłownię. Kolejna sprawa to skupienie i odpowiedzialność w trakcie wykonywania ćwiczeń. Zanim weźmiesz sztangę do rąk czy odłożysz beztrosko ciężarki dobrze się zastanów i sprawdź, czy przypadkiem nie ma kogoś obok. Nie machaj w ciemno i nie ćwicz jak popadnie. Sztuka trenowania na siłowni polega na tym, żeby stopniowo zwiększać obciążenie lub ilość powtórzeń, powodując w ten sposób przyrost siły lub wytrzymałości. Im jesteśmy młodsi tym intensywniej możemy trenować. Nasze mięśnie doskonale reagują na stres związany z treningiem, a organizm szybko się regeneruje. Rozpoczynając trening w późniejszym wieku należy przede wszystkim zachować rozwagę. Trening siłowy jest wskazany dla osób starszych. Pamiętać jednak należy, że stawy i ścięgna nie mają już takiej elastyczności i wytrzymałości jak kiedyś. Dobrze jest w takim przypadku koncentrować swoje wysiłki na zwiększaniu liczby powtórzeń, a nie na zwiększaniu obciążenia. Zanim zaczniesz ćwiczyć, dokładnie sprawdź sprzęt, który masz zamiar używać. Odpowiednia rozgrzewka to bardzo ważny element treningu. Przygotowuje mięśnie, ścięgna i stawy do zwiększonego wysiłku. Jest to obowiązkowa pozycja przed każdym treningiem. Bazą do ćwiczeń jest korygowanie wad postawy. Od dziecka siedzimy przy komputerze, nasz kręgosłup wykrzywia się, łopatki rozjeżdżają się na boki, a ramiona ustawiają się nierówno. BASEN Nie idź na basen na czczo. Zjedz coś, ale nie później niż 60 minut przed pływaniem. Używaj sprzętu w szatni i na pływalni zgodnie z jego przeznaczeniem. Zawsze przed pływaniem zrób rozgrzewkę na lądzie. Przed wejściem do wody opłucz się pod prysznicem, a po wyjsciu umyj się. Uważaj na innych, nie przeszkadzaj, nie pływaj w poprzek basenu, ani środkiem jeśli jest więcej osób na torze. Pamiętaj, że skoki do wody są...