Głównym celem naszej firmy "Szybka kanapka" będzie sprzedaż gotowych kanapek.Oferta jest skierowana do wszystkich uczniów z gimnazjum i liceum,które to szkoły znajdują się w jednym budynku,ale również do całej kadry pedagogicznej i serwisu sprzątającego.Działać będziemy podczas dwóch długich przerw o godz.10.30-10.55 oraz 12.25-12.50 w Szkole im......Dobra jakość produktów z jakich będziemy korzystać skusi nie jednego głodnego klienta.Założeniem naszej firmy jest rozszerzenie działalności w przyszłości o sprzedaż kanapek na ciepło.

PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA:

NAZWA;"Szybka kanapka"

SIEDZIBA: Liceum i Gimnazjum im. .......

STATUS PRAWNY: spółka jawna

PLANOWANE OTWARCIE:01.09.2010

ZAŁOŻYCIELE FIRMY:Paulina Kowalska,Anna Kowalska

NIP 515.......

REGON 365......

TEL 792.....

BANK,NR KONTA ..............

PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI :Punkt gastronomiczny

WKŁAD:

Naszą działalność rozpoczynamy z własnym kapitałem uzyskanym z rodzinnych oszczędności,które pokryją część naszego finansowego zapotrzebowania na początku naszej działalności,Anna Kowalska-700zł,Paulina Kowalska 300zł.

ANALIZA SWOT

MOCNE STRONY

*dobra lokalizacja-pierwsze piętro

*jedyny punkt kanapkowy w tej szkole

*niskie ceny

*dobra jakość

*różnorodność

*promocje dla stałych klientów

SŁABE STRONY

*punkt czynny tylko podczas długich przerw

*wspólne oszczędności przeznaczone na zakup sprzętu i produktów

*nie sprzedajemy kanapek na "zeszyt"

SZANSE

*bardzo szybko będą się one rozprowadzały

*szybko zwróci się włożony wkład pieniężny

*będziemy sprzedawać dużą liczbę kanapek

*przy zakupie 9 kanapki,kolejna będzie gratis

*możliwość zbierania zamówień na kolejne dni

ZAGROŻENIA

*ograniczenie naszych możliwości ,mniejsza liczba towaru

*uzależnienie od innych,sprzedaż tylko zwykłych kanapek

*Ci ,którzy nie wzięli pieniędzy nie będą mogli nic kupić

*brak możliwości spożycia na miejscu,tylko na wynos

*miesiąc lipiec-sierpień przerwa w prowadzeniu działalności w związku z wakacjami

PLAN MARKETINGOWY

Firma będzie rozprowadzała kanapki w szkole podczas dwóch długich przerw o godz 10.30-10.55 oraz 12.25-12.50.Ceny kanapek kształtować się będą od 2-5zł.Najtańsza kanapka będzie kanapką wegetariańską z serem topionym lub żółtym,sałatą,pomidorem,ogórkiem zielonym lub kwaszonym i czerwoną cebulą.Kanapka z kurczakiem,szynką salami będzie kosztowała od 3.50 do 5zł.Wszystkie półprodukty będziemy przygotowywały same w domu.Zaczynając od zaopatrzenia po po przygotowanie kanapki do sprzedaży.O wyborze pieczywa zadecyduje klient kupując kanapkę,pszenna bułka lub razowe pieczywo z ziarnem.Użyte przyprawy nie będą zawierały glutaminianu sodu

Kanapki będą opisane i zapakowane w folię spożywczą.W szkole będą rozwieszone plakaty w ramach akcji promocyjno-reklamowej.Przygotujemy również ulotki z oferta sprzedaży i promocjami.Skorzystamy z reklamy w internecie na stronie szkoły,w szkolnej rozgłośni radiowej,a przede wszystkim rozreklamujemy się za pośrednictwem zadowolonych klientów.Możemy również liczyć na wsparcie nauczycieli,którzy będą zachęcać uczniów do zakupu zdrowych i świeżych kanapek oraz sami korzystać będą z przyjemnością z naszych usług.

PLAN ZARZĄDZANIA

Nasza firma planuje w ciągu 5 miesięcy funkcjonowania zwrócić włożony wkład.W kolejnym roku funkcjonowania firma ma zamiar zająć się rozprowadzaniem ciepłych kanapek i w tym celu zakupimy opiekacz do kanapek.

Motywacją dla mnie i mojej córki będzie 100% sprzedanych kanapek każdego dnia. Nasza praca będzie miała charakter zarobkowy.

PLAN ORGANIZACYJNY

W punkcie sprzedaży kanapek pracować będziemy razem z moją córką-współpracownikiem firmy,aby usprawnić ruch w kolejce .Cały czas będziemy przyglądać się przydatności poszczególnych rodzajów reklamy by coś usprawnić lub z czegoś zrezygnować.Codziennie świeże produkty będziemy kupowały na pobliskim targowisku i w piekarni,aby jakość naszych kanapek cały czas była na wysokim poziomie.

STRESZCZENIE

Przedmiotem bezpośrednio jest ukazanie niezbędnych działań do prowadzenia stoiska z kanapkami,oraz dobre zarządzanie oszczędnościami,które zainwestowałyśmy w rozwój firmy.Firma ma szansę odnieść sukces,gdyż nie mamy w szkole takiego punktu a uczniów jest liczna grupa.Jak już wspominałam nauczyciele jak i inni pracownicy w szkole to potencjalni klienci.Nie każda osoba ma czas na robienie porannego jedzenia,dlatego też to stoisko będzie idealnie spełniać swoją rolę i nie obawiamy się braku zainteresowania. Koszt wynajmu nas nie obowiązuje ze względu na mocno ograniczony czas naszej działalności,a jedynie opłata za godzinę podczas w/w przerw .Myślę że z czasem zdobędziemy doświadczenie w sferze prowadzenia swojej działalności.