1. OPIS PROJEKTU.

Projekt dotyczy otwarcia punktu sprzedaży lodów włoskich dnia 1.09.2010r. przy ulicy Słonecznej 10 w Warszawie. Umiejscowienie wynika z zapotrzebowania na punkty tego typu w danej miejscowości. Przechodzi tamtędy wielu pieszych, a w tym spora grupa młodzieży uczęszczającej do pobliskiej szkoły. Punkt otwarty będzie przez 7 dni w tygodniu: od poniedziałku do niedzieli od 9:00 do 19:00 oraz weekendy.

2. FORMA PRAWNA.

Przedsiębiorstwo będzie prowadzone w formie działalności gospodarczej osoby fizycznej pod nazwą: Przedsiębiorstwo Handlowe „Lody-Raz-Dwa-Trzy” Jan Kowalski. Ta forma prawna umożliwia:

• zmniejszenie kosztów obsługi księgowej

• łatwość w zarządzaniu

• pewne korzyści podatkowe

3. KOSZTY

Całkowity kapitał (30tys. zł) przeznaczony zostanie na:

• zakup niezbędnego wyposażenia 15 000 zł

• czynności formalno-prawnicze 2 000 zł

• zakup pierwszej partii towaru 1 000 zł

• reklama punktu, ulotki, szyldy ok. 2 000 zł

• usługi projektanta 1 000 zł

• usługi telekomunikacyjne, bankowe itp.

• wynajęcie lokalu

Wyposażenie punktu:

W punkcie będzie ustawiona maszyna do produkcji lodów włoskich oraz niezbędne urządzenia. W lokalu będzie znajdować się także punkt sanitarny dla personelu.

4. INFORMACJA O PRACOWNIKACH.

Firma będzie zatrudniać dwóch pracowników (osoby uczące się zaocznie), które będą pracować na zmiany na umowę zlecenia w celu obniżenia koszów.

5. PRODUKT

Punkt sprzedaży lodów będzie oferował dwa rodzaje lodów i dwie wielkości porcji – dużą i małą. W punkcie można też będzie kupić napoje chłodzące oraz słodycze.

6. KLIENT I KONKURENCJA

Oferta punktu sprzedaży jest skierowana przede wszystkim do pieszych przechodzących obok punktu idących np. ze szkoły lub spacerujących turystów. Konkurencja jest niewielka i co za tym idzie, możliwość pozyskania klientów wzrasta. Aby zainteresować klientów punktem zostaną rozstawione tablice na chodniku zachęcające klienta do zakupu lodów oraz szyldy.

7. DODATKOWE INFORMACJE

Z przeprowadzonej wśród przechodniów ankiety wynika, że ponad 70% z nich jest zainteresowanych zakupem lodów włoskich (przede wszystkim są to dzieci i młodzież).