Swoja prace chciałabym rozpocząć od definiowania podstawowych pojęć jakimi są zarządca oraz decyzja. Następnie skoncentruję się na kolejnych aspektach oraz problemach wynikających z tematu mojej pracy a mianowicie problemami z jakimi zmaga się zarządca ora z tym czym jest proces podejmowania decyzji ora na czym polega jego istota. Zarzadzanie z grubsza próbując przedstawić definicje tego pojęcia polega na odpowiednim dysponowaniu czterema podstawowymi zasobami , nakładami jakie posiada arządca a mianowicie: Ludźmi Pieniędzmi Informacjami Rzeczami Rozwinięciem tych czterech głównych podmiotów zarądcy pozwala na skonstruowanie następującej definicji zarzadzania: „Zestaw działań (obejmujący planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, tj. kierowanie ludźmi, i kontrolowanie) skierowanych na zasoby organizacji (ludzkie, finansowe, rzeczowe i informacyjne) i wykonywanych z zamiarem osiągnięcia celów organizacji w sposób sprawny i skuteczny.” (Gryffin, 1998) A wiec skoro udało się już zilustrować czym jest sam proces arządzania mogę skoncentrować sie już na osobie zarządcy/ kierownika W sposób analogiczny wnioskować można ze jest to osoba odpowoedzialna za pokierowanie działaniami prowzdzacymi do osiągnięcia celów organizacji na szczeblach organizacji i w różnych obszarach jej działanosci. (Gryffin, 1998) Kolejnym etapem analizy problemu zarządcy jest badanie efektywności zarządzania. Ale czym jest owa efektywnośc kierowania? Otóż mówiąc o efektywności kierowania mamy na myslloi miare sprawności i skuteczności kierowania; miara ; miara tego, w jakim stopniu wyznacza on i osiąga odpowiednie cele. Od jakości stopnia efektywności kierownika zależy w jakim stopniu organizacja osiąga swoje cele i jak realizuje swoje zadania (Gryffin, 1998) Kolejnym elementem niezmiernie ważnym w mojej pracy jest zwrócenie uwagi na cechy którymi powinien się odznaczać dobry kierownik. Jednym z najważniejszych elementów jest bezdyskusyjnie inteligencja i odpornośc psychiczna. Nikt chyba nie wyobraża sobie kierownika który nie byłby w stanie stawic czoła trudnym sytuacjom i z konsekwencjami swoich decyzji nie naley ukrywać że nie sa one zawsze pozytywne toteż kierownik powinien posiadac wcześniej spomniana odporność wewnętrzną czy też psychiczną. Kierownik powinien być także człowiekiem z zasadami moralnymi jak i etycznymi. Naley jednak pamiętać iż nie każdy nadaje się na kierownika. Do tego kolokwialnie rzecz ujmując potrzebne jest to cos a dokładniej rzecz ujmując „gen przywódcy”. Umożliwiający pociądniecie za sobą ludzi i dający pewne wyczucie sytuacji...