franczyza

Franczyzą nazywamy umowę, w której franczyzodawca udziela franczyzobiorcy zgody na prowadzenie przedsiębiorstwa. Należy pokreślić, iż jest to uzyskanie wyłącznie praw do korzystania z praw majątkowych. Franczyza nie polega tylko na sprzedaży prawa do używania logo sieci lub znaku towarowego, to cały system prowadzenia biznesu. Franczyza to sprawdzona metoda robienia interesów, która jest z powodzeniem używana w wielu branżach na świecie. Franchising oferuje wolność w prowadzeniu, zarządzaniu i kierowaniu własną firmą. Jednak należy pamiętać, że w franczyzie odpowiedzialność polega na podporządkowaniu się regułom zawartym w umowie z franczyzodawcą.

Franczyzą nazywamy umowę, w której franczyzodawca udziela franczyzobiorcy zgody na prowadzenie przedsiębiorstwa. Należy pokreślić, iż jest to uzyskanie wyłącznie praw do korzystania z praw majątkowych. Franczyza nie polega tylko na sprzedaży prawa do używania logo sieci lub znaku towarowego, to cały system prowadzenia biznesu. Franczyza to sprawdzona metoda robienia interesów, która jest z powodzeniem używana w wielu branżach na świecie. Franchising oferuje wolność w prowadzeniu, zarządzaniu i kierowaniu własną firmą. Jednak należy pamiętać, że w franczyzie odpowiedzialność polega na podporządkowaniu się regułom zawartym w umowie z franczyzodawcą. Franczyzodawca udostępnia model biznesowy, nazwę i zastrzeżony znak towarowy, pomoc przy prowadzeniu działalności, metody działania, elementy praw własności intelektualnej. Przykładem franszyzy w Polsce są: Badura, Mc Donald’s, Sphinx, Felina. Zaletami franszyzy są przede wszystkim działania w sieci, możliwość szybkiego startu, obniżenie ryzyka i kosztów, poszerzony kanał sprzedaży. Należy jednak pamiętać, że franczyza nie jest gwarancją na odniesienie sukcesu w biznesie.