Analiza swot sklepu i serwisu narciarskiego

MISJA FIRMY „Moją misją jest zapewnienie klientom szerokiego zasobu usług oferowanych przez maksymalnie szybki, skuteczny i nowoczesny sklep i serwis narciarski.” WIZJA FIRMY „Moim celem jest konsekwentne zwiększanie rynkowej wartości firmy poprzez współprace z kientem indywidualnym oraz zawiązanie współpracy z firmami organizującymi wyjazdy grupowe, a także indywidualne podejście do każdego klienta. Wizję firmy będę realizował budując silną markę swojej firmy na rynku lokalnym. Dążę do doskonałości w sewisowaniu koncentrując się na kompetencji i doświadczeniu swoim i swoich współpracowników.

  1. MISJA FIRMY „Moją misją jest zapewnienie klientom szerokiego zasobu usług oferowanych przez maksymalnie szybki, skuteczny i nowoczesny sklep i serwis narciarski.”
  2. WIZJA FIRMY „Moim celem jest konsekwentne zwiększanie rynkowej wartości firmy poprzez współprace z kientem indywidualnym oraz zawiązanie współpracy z firmami organizującymi wyjazdy grupowe, a także indywidualne podejście do każdego klienta. Wizję firmy będę realizował budując silną markę swojej firmy na rynku lokalnym. Dążę do doskonałości w sewisowaniu koncentrując się na kompetencji i doświadczeniu swoim i swoich współpracowników. System wymiany informacji z klientami umożliwia mi precyzyjne planowanie i zaspokajanie potrzeb wszystkich naszych klientów. Rozbudowa sieci serwisów i sklepów bazująca na umiejętności doboru najlepszych lokalizacji i serwisantów pozwalają na zajęcie trwałej pozycji na dynamicznie rozwijającym się rynku usług serwisowych.”
  3. PODSTAWOWE CELE Głównym celem firmy jest udzielanie wartościowych usług i zaspokajanie przyszłych nabywców w zakresie serwisu i sprzętu zimowego. Chcemy aby Nasza oferta była skierowana do ludzi na każdej płaszczyźnie wiekowej. Będą to zarówno osoby nie mające czasu, ani wiedzy na temat serwisu, jak też starzy wyjadacze. Najwyższa jakość i szeroki wachlarz naszych usług będzie stanowił o renomie naszej działalności. Konkurencyjne ceny naszych usług powinny skusić nie jednego potencjalnego klienta, a innowacyjność w postaci mobinego serwisu będzie pierwszym tego typu przedsięwzięciem na Donym Śląsku. Będziemy dążyć do tego aby w przyszłości posiadać jak najwięcej własnych oddziałów w LGOM-ie (Legnica, Lubin, Głogów), a w dalszych planach w obrębie naszego województwa. Pragniemy zwiększyć swoje dochody przynajmniej o 10% rocznie oraz uzyskać potencjalny rynek swoją stałą agresywną strategią sprzedaży produktu wspomaganą wysoko jakościowymi usługami, a także reklamą w lokalnych mediach. Wyżej wymienione warunki stanowią o konkurencyjności naszej spółki, co w przyszłości może zaowocować poprzez zaistnienie na Lubińskim i Dolnośląskim rynku. 2
  4. MOŻLIWOŚCI I SZANSE RYNKOWE Nasza oferta skierowana jest do każdego bez względu na zasobność portfela oraz posiadany sprzęt, dzięki czemu mamy dużą możliwość realizacji serwisu w zależności od potrzeb klienta. Nasza oferta jest w pełni dopasowana do możliwości klienta. Dla klientów ubogich mamy serwis w zakresie podstawowym natomiast dla tych zamożnych serwis „od ręki” w pełnym zakresie. W odróżnieniu od innych serwisów będziemy prowadzić badania marketingowe i rozmowy z klientami (na temat jakości i zadowolenia z przeprowadzonych serwisów oraz ich upodobań - ankiety). Serwis będzie wykonywany przy pomocy najwyższej jakości sprzętu szwajcarskiej firmy TOKO. Jako początkująca filia Nasi klienci mogą liczyć na wysoką jakość usług oraz niskie ceny i promocje. Wraz ze wzrostem zainteresowania sportami zimowymi oraz coraz większą popularnością sportów zimowych w telewizji liczymy na dużą popularność naszego serwisu. Dodatkowym atutem serwisu będzie wprowadzony program lojalnościowy, który będzie uprawniał do darmowego 10-tego serwisu, a także współpraca z firmami orgarnizującymi wyjazdy zagraniczne (dla kientów wyjeżdżających z firmą 50% zniżki) kolejna atrakcja to zniżki na sprzęt zimowy w naszym sklepie.
  5. PODSTAWOWE ZAGROŻENIA W Lubinie nie powinniśmy mieć problemów z konkurencją, gdyż jako nowa firma dopiero co wchodząca na rynek nasze ceny będą musiały być odpowiednio niskie a także adekwatne do posiadanych umiejętności. Warto także dodać iż będziemy jedną z nie wielu a praktycznie rzecz biorąc nie jedyną na lokalnym rynku firmą zajmującą się mobilnym serwisem. Zarówno Lubin jak i Legnica są szybko i dynamicznie się rozwijającymi miastami potrzebującymi tego typu firm o działalności rekreacyjnej. 3
  6. ANALIZA MARKETINGOWA Aktualnie ani w Lubinie, ani także w Legnicy nie znajduje się żaden liczący serwis narciarski, a potrzeby klientów stale rosną zwłaszcza jeśli chodzi o osoby początkujące. Aktualnie widzimy stale rosnący wzrost popularności sportów zimowych, a to z racji tego iż aktywny wypoczynek w górach staje się coraz bardziej popularną formą spędzania czasu wolnego. Jednak aby taki wypoczynek był w pełni bezpieczny potrzebny jest odpowiedniu przygotowany sprzęt zapewniający bezpieczeństwo, a także w miarę możliwości pomoc innym. Aktualne badania pokazują iż Polacy są coraz bardziej świadomi zagrożenia jakie jest związane z przebywaniem na stoku, a także są coraz bardziej świadomi z dobrodziejstw jakie daje regularne uprawianie sportów zimowych. Powody podejmowania tej aktywności fizycznej to chęć doskonalenia siebie, poprawa zdrowia, poprawa wyglądu, przynależność do pewnej grupy społecznej, samorealizacja jak wynika z nie dawno przeprowadzanych ankiet.
  7. POTENCJALNI KLIENCI I ICH POTRZEBY Oferta naszej firmy jest bardzo różnorodna i została tak skonstruowana aby odpowiadała wszystkim naszym potencjalnym klientom. W naszym katalogu usług mamy zarówno ofertę dla początkujących jak i zaawansowanych, dla osób ze strasznie zniszczonym sprzętem oraz wymgającym tyko nie wiekiej naprawy. Dla każdego odbiorcy posiadamy odpowiedni produkt. Pragniemy, aby klient po skorzystaniu z naszych usług był jak najbardziej zadowolony i polecał nas swoim znajomym, gdyż tylko to tak naprawdę daje nam najlepsza z możliwych reklamę oraz gwarancje sukcesu. Pragniemy także aby nasi klienci po skorzystaniu z naszych usług zostali z nasza firmą i korzystai z pozostaych naszych usług. Wszystko to jesteśmy w stanie zapewnić dzięki doświadczeniu zdobytemu na stokach oraz w serwisach narciarskich. Nasza firma pod uwagę bierze głównie jakość świadczonych usług i bezpieczeństwo naszych klientów. Te dwa czynniki są dla nas najważniejsze i stają się mottem naszej dalszej pracy. 4
  8. ANALIZA S.W.O.T Na podstawie przeprowadzonego wywiadu środowiskowego udało mi się ustaić następujące fakty za pomocą których określiłem liste mocnych i słabych stron firmy oraz szans i zagrożeń w otoczeniu firmy, będąca podstawą do poznania, jej możliwości rozwoju oraz pozycji w stosunku do konkurencji w sektorze. MOCNE STRONY SŁABE STRONY
  • wyjątkowo bogata i zróżnicowana oferta usług
  • doskonale wykwalifikowana i kompetentna kadra pracownicza
  • stała kontrola aktualnej sytuacji na rynku
  • dobre kontakty z klientami
  • agresywna polityka cenowa i reklamowa
  • nie wielka konkurencja na rynku  wysoka jakość usług  rozwinięta sieć współpracujących firm i organizatorów wypoczynku  nowoczesne urządzenia i maszyny serwisowe  ręczny serwis
  • nowa firma na rynku bez tradycji i ugruntowanej pozycji
  • niska świadomość przydatności i skuteczności robienia serwisu SZANSE ZAGROŻENIA
  • znaczna poprawa sytuacji materialnej dużej części społeczeństwa (miasta hutniczo-górnicze)
  • znaczny wzrost zainteresowania i zapotrzebowania na usługi rekreacyjne
  • utrzymywanie cen na jednolitym poziomie
  • wyjątkowy system serwisowania i wynagradzania
  • pojawienie się nowej lub znaczący rozwój istniejącej konkurencji  niż demograficzny  nowy rodzaj usug 5