Biznes plan restauracji

Biznes plan Restauracja “KINETYKA” Spis treści: Streszczenie Opis firmy 2.1. Nazwa firmy 2.2. Forma prawna firmy 2.3. Zakres działalności 2.4. Lokalizacja Działalności 2.5. Właściciel 2.6. Misja firmy 2.7. Cele Zarządzanie Plan marketingowy 4.1. Konkurencja 4.2. Klienci 4.3. Strategia cenowa 4.4. Reklama Plan organizacyjny 5.1. Pracownicy 5.2. Wynagrodzenia 5.3. Godziny otwarcia 5.4. Dostawcy Plan finansowy 6.1. Nakłady inwestycyjne 6.2. Źródła finansowania inwestycji 6.3. Planowane miesięczne koszty 6.4. Planowane miesięczne przychody 6.5. Planowane miesięczne zyski/straty

Biznes plan Restauracja “KINETYKA”

Spis treści:

  1. Streszczenie

  2. Opis firmy 2.1. Nazwa firmy 2.2. Forma prawna firmy 2.3. Zakres działalności 2.4. Lokalizacja Działalności 2.5. Właściciel 2.6. Misja firmy 2.7. Cele

  3. Zarządzanie

  4. Plan marketingowy 4.1. Konkurencja 4.2. Klienci 4.3. Strategia cenowa 4.4. Reklama

  5. Plan organizacyjny 5.1. Pracownicy 5.2. Wynagrodzenia 5.3. Godziny otwarcia 5.4. Dostawcy

  6. Plan finansowy 6.1. Nakłady inwestycyjne 6.2. Źródła finansowania inwestycji 6.3. Planowane miesięczne koszty 6.4. Planowane miesięczne przychody 6.5. Planowane miesięczne zyski/straty

  7. Analiza ryzyka SWOT

  8. Spostrzeżenia

  9. Streszczenie: Jestem osobą zdecydowaną, która wyznacza sobie cele i dąży do ich realizacji. Moim obecnym wyzwaniem, a zarazem marzeniem jest otworzenie i prowadzenie własnej, dobrze prosperującej i cieszącej się uznaniem, restauracji. Wybór właśnie takiej działalności jest spowodowany moim zainteresowaniem kuchnią innych krajów. Do tej pory nie miałam możliwości realizować swojej pasji na szerszą skalę. Teraz chciałabym, aby moje hobby stało się także moim sposobem na życie. Restauracja „Kinetyka” pragnie oferować swoim klientom niezwykle zróżnicowaną ofertę konsumpcyjną oraz zapewnić spędzenie czasu w miłej atmosferze. Nasza firma chce skupić się przede wszystkim na kuchni włoskiej oraz śródziemnomorskiej. Nasza działalność ma także obejmować organizowanie imprez okolicznościowych, tj.: studniówki, wesela, przyjęcia urodzinowe, rocznice oraz wiele innych. Dlatego też zapewniamy naszym klientom doskonałą obsługę, pełne wyżywienie, dysponujemy także sprzętem grającym oraz efektami specjalnymi. Celem sporządzenia tego biznes planu jest analiza sytuacji rynkowej w sektorze usług gastronomicznych związanych z prowadzeniem restauracji.

Konspekt składa się z:

  • ogólnego opisu firmy,
  • przedstawienia struktury organizacyjnej firmy,
  • przedstawienia sposobu organizacji działalności,
  • planu finansowego
  • przedstawienia możliwości zagrożenia,
  • silnych i słabych stron
  • podsumowania.
  1. Opis firmy:

2.1. Nazwa firmy: Restauracja „ Kinetyka”

2.2. Forma prawna firmy: Jednoosobowa działalność gospodarcza

2.3. Zakres działalności: Branża gastronomiczna

2.4. Lokalizacja Działalności: Warszawa, 04-515 Ul. ……………….. Tel. ……………….

2.5. Właściciel: …………………

2.6. Misja firmy:

Chcemy istnieć po to by uczestniczyć w codziennym życiu mieszkańców Warszawy. Pragniemy, aby najwspanialsze chwile w życiu naszych klientów były związane z restauracją „Kinetyka”, symbolem dobrego smaku i wyrafinowania. Jednym z najważniejszych zadań będzie przy tym dbałość wysoką jakość oferowanych usług oraz różnorodność asortymentu, tak, aby nasi klienci byli w pełni usatysfakcjonowani z dostarczonej usługi i ponownie wybrali naszą restauracją spośród innych funkcjonujących na rynku.

2.7. Cele:

Krótkoterminowe Długoterminowe Zaspokajanie potrzeb i oczekiwań klientów Wejście firmy na rynek krajowy następnie światowy oraz umacnianie swojej pozycji Pozyskanie jak największej ilości klientów Otwarcie nowych lokali na terenie Warszawy i Polski Prowadzenie działalności o charakterze gastronomicznym Zbudowanie dobrego wizerunku firmy i zdobycie zaufania klientów

  1. Zarządzanie:

Właściciel: …………………… Wykształcenie: Ukończone studia na Uniwersytecie Warszawskim, wydział Nauk Ekonomicznych.

  1. Plan marketingowy:

4.1. Konkurencja:

Nazwa firmy Mocne strony Słabe strony Pizzeria „Bueno” - organizacja imprez, przyjęć i dyskotek - miła i uprzejma obsługa - przystępne ceny - mało zróżnicowane menu

Kawiarnia „Rubin” - spokojna, miła atmosfera - ulokowana w mało widocznym miejscu - stosunkowo wysokie ceny

Restauracja „Gazownia” - bogata oferta konsumpcyjna - organizacja imprez okolicznościowych - niekompetentna obsługa - wysokie ceny

4.2. Klienci:

Oferta firmy zakłada, że klientelę lokalu tworzyć będą wszystkie grupy wiekowe. Zwracamy się do osób o zróżnicowanym statucie społecznym i sytuacji materialnej. Chcemy by każdy klient miał realną możliwość skorzystania z naszych usług.

4.3. Strategia cenowa:

Restauracja ma zamiar ustalać maksymalnie najniższą cenę i jednocześnie starać się uczynić ofertę atrakcyjną i pozyskać nowych klientów. Chcemy dążyć do zachowania stałych cen mimo sukcesów firmy. Proponowane ceny:

Śniadanie 7,00 Obiad 17,50 Deser 9,00 Podwieczorek 8,00 Kolacja 12,00 Wynajem Sali na imprezę okolicznościową 1 700,00 Menu na imprezę okolicznościową(dla 20 osób) 1 200,00 (ok. 60,00/1 osoba)

4.4. Reklama:

Działalność promocyjno-reklamowa zakłada:

  • założenie strony internetowej firmy
  • reklama w prasie lokalnej
  • spot reklamowy w telewizji lokalnej
  • ulotki i wizytówki reklamowe
  • plakaty reklamowe
  • szyld reklamowy nad restauracją
  • promocje i obniżki
  • karty stałego klienta
  1. Plan organizacyjny:

5.1. Pracownicy:

Imię i Nazwisko Stanowisko ………………… Księgowa ………………… Kucharz ………………… Kucharz ………………… Kelner ………………… Kelnerka ………………… DJ ………………… Sprzątaczka

5.2. Wynagrodzenia:

Wynagrodzenia z pracę na poszczególnych stanowiskach kształtują się następująco:

Stanowisko Wynagrodzenie brutto Księgowa 1 500,00 Kucharz 1 400,00 Kelner 1 000,00 + napiwki DJ 1 100,00 Sprzątaczka 850,00

5.3. Godziny otwarcia:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Niedziela 8.00-22.00 8.00-22.00 8.00-22.00 8.00-22.00 8.00-23.00 10.00-23.00 10.00-22.00

5.4. Dostawcy:

Dostawca Adres Produkt Firma „Miesiwo” Warszawa, ul. Czarna 33 Mięso, wędliny Firma „Riv” Radom, ul. Kowalska 2 Nabiał Gospodarstwo Rybackie „Śledzik” Gdańsk, ul. 3 Maja 12 Ryby Firma „Żywiec” Warszawa, ul. Kołowa 44 Napoje alkoholowe Firma „Nestea” Warszawa, ul. Moniuszki 85 Napoje bezalkoholowe Hurtownia „Akten” Wołomin, ul. Strusia 5 Warzywa, owoce

  1. Plan finansowania

6.1. Nakłady inwestycyjne i koszty związane z rozpoczęciem działalności:

  • Koszty wynajmu lokalu - 35 000,00 zł;
  • Czynności formalno-prawne – 1 500,00 zł;
  • Koszty napraw, remonty i zakup wyposażenia:

Remont lokalu – 6 000,00 zł;

Meble kuchenne – 1 500,00 zł;

Sprzęt AGD (kuchenka elektryczna, chłodziarko-zamrażarka, kuchenka mikrofalowa, zlewozmywak, robot kuchenny) – 5 700,00 zł;

Wyposażenie kuchenne (patelnie, talerze, sztućce, szklanki, zastawa stołowa) – 1 900,00 zł;

Meble restauracyjne (stoły, krzesła, wieszaki na ubrania) – 10 400,00 zł;

  • Reklama – 2 500,00 zł;
  • Kasa fiskalna – 5 000,00 zł;

KOSZTY RAZEM: 69 500,00 zł.

6.2. Źródła finansowania inwestycji:

Wkład własny – 25% (20 000,00 zł)

Jednorazowa dotacja otrzymana ze środków Unii Europejskiej w ramach ZPORR – 23 000,00 zł;

Kredyt w Banku PKO S.A – 35 000,00 zł.

6.3. Planowane miesięczne koszty:

Czynsz 1 200,00 Pensje 8 250,00 Podatek + VAT 800,00 Składka ZUS 200,00 Rata kredytu 1 500,00 Zaopatrzenie w towar 3 500,00 RAZEM 15 400,00

6.4. Planowane miesięczne przychody:

Założenie:

Ilość klientów Cena produktów Imprezy okolicznościowe Cena imprez okolicznościowych Przychód 450 35,00 2 1 200,00 18 150,00

6.5. Planowane miesięczne zyski/straty:

PRZYCHODY-NAKŁAD=ZYSK

18 150,00 zł -15 400,00 zł =2 750,00 zł

  1. Analiza ryzyka SWOT:

Mocne strony Słabe strony Korzystna lokalizacja Stosunkowo mały lokal Miła i kompetentna obsługa Niewielkie doświadczenie w prowadzeniu tego typu działalności
Wysoki poziom oferowanych usług Firma pojawiła się na rynku niedawno

Szanse Zagrożenia Dostosowanie się do potrzeb klienta Akty wandalizmu Możliwość rozbudowy sieci restauracji Pojawienie się konkurencji Rosnące zainteresowanie lokalem Utrata dotychczasowych stałych klientów

  1. Spostrzeżenia:

Przedstawiony plan zakłada, że dzięki zastosowaniu licznych środków przyciągnięcia klientów, Działalność restauracji „Kinetyka” okaże się w krótkim czasie sukcesem. Dzięki bogatej i zróżnicowanej ofercie oraz wysokiej jakości usług, nasza firma pragnie zdobyć znaczne grono stałych klientów i przyciągnąć nowych. Jesteśmy zdeterminowani do realizacji powyższego plany jednocześnie zdając sobie sprawę, że powodzenie działań zależy również od czynników zewnętrznych. Naszymi atutami niewątpliwie jest doskonała lokalizacja i niezwykła klimat lokalu oraz dobrze wyszkolona i uprzejma obsługa. Jesteśmy przekonani, że już niedługo restauracja „Kinetyka” będzie się cieszyć uznaniem i renomą wśród klientów.