BIZNESPLAN

Katarzyna Bańkowska kl. III d Ul. Słowackiego 21 32- 854 Warszawa tel/ fax (0-22) 648 93 25 www.przedszkole-jasimalgosia.pl Spis treści I. Streszczenie planu II. Ogólna charakterystyka firmy Przedstawienie firmy Nazwa Logo Podstawowe cele działalności Usługi III. Analiza rynku Mocne i słabe strony firmy Zewnętrzne zagrożenia Szanse na rynku Konkurencja Nabywcy IV. Strategia marketingowa Sposoby osiągania celu firmy V. Profil firmy Przedstawić asortyment VI. Zarządzanie firmą Przedstawienie kadry VII. Plan finansowy

Katarzyna Bańkowska kl. III d

Ul. Słowackiego 21 32- 854 Warszawa tel/ fax (0-22) 648 93 25 www.przedszkole-jasimalgosia.pl

Spis treści

I. Streszczenie planu

II. Ogólna charakterystyka firmy

  1. Przedstawienie firmy
  2. Nazwa
  3. Logo
  4. Podstawowe cele działalności
  5. Usługi

III. Analiza rynku

  1. Mocne i słabe strony firmy
  2. Zewnętrzne zagrożenia
  3. Szanse na rynku
  4. Konkurencja
  5. Nabywcy

IV. Strategia marketingowa

  1. Sposoby osiągania celu firmy

V. Profil firmy

  1. Przedstawić asortyment

VI. Zarządzanie firmą

  1. Przedstawienie kadry

VII. Plan finansowy

  1. Lokal
  2. Opłaty za media
  3. Wynagrodzenia dla pracowników
  4. Transport
  5. Wyposażenie
  6. Planowane przychody miesięczne
  7. Zysk

I. STRESZCZENIE

Każdego człowieka zadziwiają i rozbrajają małe dzieci. W naszym przypadku było identycznie. Wszyscy mieliśmy podobne zainteresowania nie tylko w zakresie opieki nad dziećmi, ale również języka angielskiego. W liceum uczęszczaliśmy do tej samej klas, a naszym ulubionym przedmiotem był właśnie język angielski. Po zakończeniu studiów na Uniwersytecie Gdańskim na wydziale wczesnej edukacji i nauczania języka angielskiego postanowiliśmy założyć własną działalność gospodarczą - przedszkole językowe. Przedszkole ,,Jaś i Małgosia” oferuje opiekę nad dziećmi, które poprzez zabawę i miłe spędzanie czasu uczą się języka angielskiego. Jak wiadomo jest to nowa i najbardziej skuteczna metoda nauki, ponieważ w pierwszych latach naszego życia przyswajamy łatwiej wiedzę. W najnowszych badaniach stwierdzono, że po piątym roku życia zdolność do nauki języków gwałtownie spada. Reklama, promocje, zadowolenie klientów przyciągnie następnych, dobra lokalizacja, grzeczna i wykwalifikowana kadra, energiczne, pełne życia, kreatywne nauczycielki. To główne atuty, jakie wróżą powodzenie przedsięwzięcia.

Biznes Plan potwierdził opłacalność przedsięwzięcia polegającego na stworzeniu przedszkola językowego.

II. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA

  1. Przedstawienie firmy: Przedszkole ,,Jaś i Małgosia” oferuje opiekę nad dziećmi, które poprzez zabawę i miłe spędzanie czasu uczą się języka angielskiego.

  2. Nazwa: „Jaś i Małgosia” Forma prawna: Spółka partnerska Przedmiot działalności: Działalność edukacyjna Siedziba spółki: Ul. Słowackiego 21 32- 854 Warszawa tel/ fax (0-22) 648 93 25 www.przedszkole-jasimalgosia.pl

  3. Logo

  4. Podstawowe cele działalności: a. Opieka nad najmłodszymi mieszkańcami naszego miasta b. Nauka języka anielskiego i przygotowanie do dalszego kształcenia

  5. Usługi a. Opieka: w godzinach 7.00- 18.00 b. Podział grup ze względu na wiek:

  • maluchy (2 lata)
  • średniaki(3/4 lata)
  • starszaki (5/6 lat) c. Rytmika- zajęcia taneczne, gimnastyczne i muzyczne oraz zajęcia plastyczne d. Zajęcia z języka angielskiego prowadzone przez profesjonalnych i doświadczonych w pracy z dziećmi nauczycieli e. Posiłki: śniadanie (godz. 8.00), drugie śniadanie (godz. 11.00), obiad (godz. 13.00), podwieczorek (godz. 15.00) f. cena miesięcznej opieki wynosi 500zł ( koszt posiłków oraz wszystkich dodatkowych zajęć wliczono w cenę)- opłacenie z góry

III. ANALIZA RYNKU

  1. Mocne i słabe strony firmy a. Mocne
  • korzystna lokalizacja firmy
  • usługi na wysokim. Europejskim poziomie b. Słabe
  1. Zewnętrzne zagrożenia a. pojawienie się w przyszłości silnej konkurencji b. ubożenie niższego segmentu klientów- potencjalnych nabywców usług c. rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, którzy adresują swą ofertę do tych samych grup odbiorców co nasza firma d. zbliża się niż demograficzny, nadchodzi moda na model rodziny 2+1

  2. Szanse na rynku a. mała konkurencja na rynku b. wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje wysokiej jakości usługi c. duża grupa lojalnych klientów d. z zachodu napływa do nas moda aby uczyć małe dzieci języków obcych e. rodzice pragną inwestować w przyszłość swoich dzieci f. coraz więcej kobiet pragnie połączyć rodzinę z karierą, a takie przedszkole jest znakomitym rozwiązaniem

  3. Konkurencja

  • Przedszkole prowadzone przez Siostry zakonne
  • Przedszkole „Pod Topolą”
  1. Nabywcy Klientami przedszkola ,,Jaś i Małgosia” mogą być dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Jest to oferta dla zapracowanych rodziców, którzy chcą zainwestować w przyszłość swojego dziecka

IV. STRATEGIA MARKETINGOWA

  1. Sposoby osiągania celu firmy a. reklama poprzez internet, ulotki, plakaty, poprzez zadowolonych klientów b. rabaty, promocje
  • zniżka w opłatach dla rodzeństw c. upust dla dzieci z rodzin wielodzietnych oraz chorych

V. PROFIL FIRMY - usługowy

  1. Asortyment a. zabawki b. stoliki, krzesła i leżaki c. książki d. kuchnia e. toaleta

VI. ZARZĄDZANIE FIRMĄ

  1. Kadra zarządzająca
  • Dyrektor: Jacek
  • Kierownik do spraw finansowych: Błażej
  • Kierownik do spraw technicznych: Natalia
  • Główny księgowy: Helena
  1. Pracownicy
  • Opiekunowie: Natalia Kukulska, Beata Kozidrak, Anita Lipnicka
  • Nauczyciele języka angielskiego: Artur Rojek, Anna Kurnikowa
  • Zajęcia rytmiki i muzyki: Hubert Urbański
  • Zajęcia plastyczne: Jan Matejko
  • Kucharka: Robert Pascal
  • Sprzątaczka: Pani Stenia

VII. PLAN FINANSOWY

  1. Lokal a. remont lokalu 4 000 zł b. koszty miesięczne:
  • światło: 350 zł
  • woda: 300zł
  • gaz: 200zł
  • telefon: 150 zł
  • węgiel: 300zł
  • zakup pożywienia: 600 zł
  • Razem: 1 900 zł
  1. Opłaty za media
  • ulotki: 200 zł
  • internet: 200 zł
  • plakaty: 200 zł
  • Razem: 600 zł
  1. Wynagrodzenia dla pracowników
  • Beata Kozidrak: 1 500 zł
  • Natalia Kukulska: 1 500 zł
  • Anita Lipnicka: 1 500 zł
  • Artur Rojek: 1 200 zł
  • Anna Kurnikowa: 1 200 zł
  • Hubert Urbański: 1 100 zł
  • Jan Matejko: 1 100 zł
  • Robert Pascal: 800 zł
  • Pani Stenia: 500 zł
  • Razem: 10 400 zł
  1. Transport
  • Przywóz żywności: 100 zł
  1. Wyposażenie a. sprzęt biurowy 2000 zł b. urządzenie sal 4000 zł c. sprzęt edukacyjny 500 zł d. zabawki 500 zł -Razem: 7 000 zł

  2. Planowane przychody miesięczne

  • trzy grupy po 15 osób 3x15x500 zł Razem: 22 500 zł
  1. Zysk Planowany zysk miesięczny: PRZYCHODY – KOSZTY = ZYSK 22 500 zł – 13 000 zł = 9 500 zł