Biznesplan na PP

I.Streszczenie : Otrzymanie pozytywnej oceny z przedmiotu " Podstawy przedsiębiorczości" Klient ma do wyboru następna restaurację typu fast food, z konkurencyjną ofertą względem gigantów tej branży. Dostaje tańszy, a zarazem lepszy produkt, wytwarzany z wyrobów lokalnych, tym samym wspiera krajową gospodarkę. Do tego sieć Nazw. rest. ma szerszą ofertę od swoich konkurentów. Krzysztof Kaźmierczak czyli twórca programu, jest człowiekiem sukcesu, który wcześniej zarządzał 3 dobrze prosperującymi restauracjami, teraz zauważył, ze rynek fast food potrzebuje nowego lidera.

I.Streszczenie :

  1. Otrzymanie pozytywnej oceny z przedmiotu " Podstawy przedsiębiorczości"
  2. Klient ma do wyboru następna restaurację typu fast food, z konkurencyjną ofertą względem gigantów tej branży. Dostaje tańszy, a zarazem lepszy produkt, wytwarzany z wyrobów lokalnych, tym samym wspiera krajową gospodarkę. Do tego sieć Nazw. rest. ma szerszą ofertę od swoich konkurentów.
  3. Krzysztof Kaźmierczak czyli twórca programu, jest człowiekiem sukcesu, który wcześniej zarządzał 3 dobrze prosperującymi restauracjami, teraz zauważył, ze rynek fast food potrzebuje nowego lidera.
  4. Nazwa restauracji to przedsięwzięcie oparte na wcześniejszych sukcesach założyciela, który w tą inwestycje wkłada własne średni licząc na zyski.
  5. Gwarantowane korzyści dla dostawców pożywienia i napojów, Nazw. rest. inwestuje w mniej znanych producentów napojów gazowanych, sprzeciwiając sie korporacyjnym gigantom, którzy zalali rynek.

II.Opis firmy:

1.Misją naszej firmy jest zaspokojenie potrzeb klientów z różnych grup społecznych. Chcemy zapewnić szybką obsługę typową dla restauracji typu Fast-food i jednocześnie miłą atmosferę w lokalu. 2. Podstawowym celem firmy jest prowadzenie działalności o charakterze gastronomicznym; 3. Ogólne informacje o przedsiębiorstwie:

  • pełna nazwa firmy: Restauracja Nazwa restauracji
  • forma prawna firmy: spółka jawna;
  • zakres działalności: branża: gastronomia,
  • lokalizacja firmy: ul. Rolna 4 64-432 Poznań tel. 567 563 567 numer NIP: 353-816-28-02. Przedstawienie przedsiębiorcy:
  • Imię i nazwisko: Imię nazwisko
  • Adres zamieszkania: ul. Rolna 767-422 Poznań

4 a) Prezentacja konkurencji

  • wśród najważniejszych na rynku lokalnym konkurentów, stanowiących najpoważniejsze zagrożenie dla działalności restauracji “Nazw.“rest. wymienić należy następujące firmy:
  • Restauracja sieci McDonalds - oferująca żywność typu fast food;
  • Restauracja Piccolo – dania kuchni włoskiej b) Są to już duże i znane sieci którym dzięki wyrobionej marce łatwiej przyciągnąć klienta. Ich ceny są jednak sporo wyższe od naszych poza tym posiadają gorszą obsługę klienta. c) Restauracja Nazw. rest.’s kieruje do swoich klientów niezwykle smaczną i tanią ofertę konsumpcyjną.Ponadto, naszym celem jest umożliwianie klientom spędzenia czasu miło i w przyjemnej atmosferze, co chcemy osiągnąć dzięki odpowiedniej wykwalifikowanej obsługi i dobrej jakości produktów. Jesteśmy także jedyną restauracją na rynku która zamierza oferować liczne ulgi oraz zniżki dla każdego z naszych konsumentów.

III.Plan marketingowy 1.Konkurencja na wybranym przez nas rynku jest bardzo duża lecz posiada znaczące wady które umożliwiają nam szybki i dobry rozwój w tej branży. Jest to przyszłościowy rynek gdyż popyt na nim jest bardzo duży. Dodatkowo jest to branża pewna w której będzie można się utrzymywać przez wiele lat. 2. Klienci

  • Plan strategiczny przedsięwzięcia zakłada, że klientelę lokalu tworzyć będą osoby ze wszystkich grup wiekowych, jednak ze szczególnym uwzględnieniem uczniów i studentów.
  1. Nasza lokalizacja jest sprzyjająca branży w której się znajdujemy. Wilda posiada duże zagęszczenie mieszkańców dzięki czemu mam łatwy dostęp do bardzo dużej liczby klientów.
  2. Możliwości zbytu
  • bardzo dobra i sprzyjająca prowadzeniu działalności lokalizacja w pobliżu osiedli i szkół;
  • wyjątkowo bogata i zróżnicowana oferta ;
  • skuteczne działania promocyjno-reklamowe;
  1. Działania promocyjno-reklamowe
  • Działalność promocyjno-reklamowa, opracowana w ramach strategii rozwoju firmy, przewiduje prowadzenie zorganizowanej na dość szeroką skalę kampanii marketingowej. Podejmowana działalność promocyjno-reklamowa ma na celu pozyskanie możliwie dużej liczby klientów, a co za tym idzie, także zwiększenie sprzedaży usług dostępnych w ofercie i w konsekwencji zapewnienie przedsiębiorstwu ugruntowanej pozycji na rynku. Planowane działania marketingowe zakładają zastosowanie następujących metod promocji i reklamy:
  • akcje promocyjne (rabaty, obniżki, promocje);
  • karty stałego klienta;
  • reklama w prasie lokalnej;
  • reklama na łamach lokalnej stacji radiowej;
  • spot reklamowy w telewizji lokalnej;
  • ulotki i wizytówki reklamowe;
  • plakaty i tablice reklamowe;
  • szyld reklamowy nad restauracją.
  1. Polityka cenowa
  • Zgodnie z wymaganiami lokalnego rynku usług gastronomicznych, restauracja zamierza prowadzić określoną politykę cenową, która będzie polegała na ustalaniu cen na maksymalnie niskim poziomie, aby tym samym uczynić ofertę atrakcyjniejszą i pozyskać sobie nowych klientów. Będziemy dążyć do tego, aby pomimo sukcesywnego rozwoju firmy i poszerzania dostępnej oferty, nasze ceny pozostały niezmienione. Obecnie nasze ceny są jednymi z najniższych w okolicy, co pozwala nam skuteczniej pozyskiwać klientów o różnym statusie majątkowym.

IV.Zarządzanie 1Obowiązki osób zarządzających:Dbanie o dobre prosperowanie firmy oraz kontrolowanie i nadzorowanie pracowników. Poza tym wymyślanie nowych strategi marketingowych i kontrola finansów przedsiębiorstwa. 2Firma jest własnością Imię nazwisko 3Właściciel(Imię Nazwisko) posiada doświadczenie w branży sprzedaży dzięki pracy w sklepie internetowym. 4role w zespole-kucharz,kasjer,menedżer,sprzątacz