Biznes Plan Restauracji

BIZNES PLAN restauracja “KUCHENNE KLIMATY” Spis treści: I. Konspekt projektu II. Prezentacja przedsięwzięcia Ogólne informacje o przedsiębiorstwie Przedstawienie przedsiębiorcy Główne założenia działalności Oferta III. Charakterystyka rynku i plan działalności marketingowej Prezentacja konkurencji Klienci Strategia cenowa Możliwości zbytu Działania promocyjno-reklamowe IV. Struktura organizacyjna firmy Personel zarządzający Kadra pracownicza Wynagrodzenia V. Organizacja działalności Koszty poniesione na niezbędne inwestycje Sposoby finansowania przedsięwzięcia Plan produkcyjny Struktura zaopatrzenia VI. Przewidywania finansowe Poniesione nakłady Uzyskane przychody

BIZNES PLAN

  • restauracja “KUCHENNE KLIMATY”

Spis treści:

I. Konspekt projektu

II. Prezentacja przedsięwzięcia

  1. Ogólne informacje o przedsiębiorstwie

  2. Przedstawienie przedsiębiorcy

  3. Główne założenia działalności

  4. Oferta

III. Charakterystyka rynku i plan działalności marketingowej

  1. Prezentacja konkurencji

  2. Klienci

  3. Strategia cenowa

  4. Możliwości zbytu

  5. Działania promocyjno-reklamowe

IV. Struktura organizacyjna firmy

  1. Personel zarządzający

  2. Kadra pracownicza

  3. Wynagrodzenia

V. Organizacja działalności

  1. Koszty poniesione na niezbędne inwestycje

  2. Sposoby finansowania przedsięwzięcia

  3. Plan produkcyjny

  4. Struktura zaopatrzenia

VI. Przewidywania finansowe

  1. Poniesione nakłady

  2. Uzyskane przychody

  3. Osiągnięty zysk

VII. Ocena szans powodzenia przedsięwzięcia

VIII. Podsumowanie

I. Konspekt projektu

Jestem osobą, która zawsze wyznacza sobie konkretne cele

i stara się pewnie dążyć do ich realizacji. Celem, który obecnie przed sobą postawiłam, a zarazem jednym z moich największych życiowych marzeń, jest otworzenie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej w formie dobrze prosperującej i cieszącej się renomą oraz uznaniem klientów restauracji. Wybór z mojej strony takiego właśnie rodzaju działalności wynika z moich zainteresowań. Od wielu już lat pasjonuje mnie gotowanie i poznawanie kuchni różnych krajów i narodowości. Dotychczas swoją pasję realizowałam jedynie w domu dla potrzeb własnych i swojej rodziny. Teraz postanowiłam jednak uczynić moje hobby także sposobem na życie i stąd wziął się właśnie pomysł otwarcia własnej restauracji.

Restauracja “Kuchenne Klimaty” kieruje do swoich klientów niezwykle bogatą i zróżnicowaną ofertę konsumpcyjną. W menu znajdą się potrawy charakterystyczne dla wielu różnych kuchni z całego świata, w tym m.in.: kuchni włoskiej, francuskiej, greckiej, śródziemnomorskiej, tradycyjne potrawy kuchni polskiej, a także dania regionalne. Ponadto, naszym celem jest umożliwienie klientom spędzania czasu miło i w przyjemnej atmosferze, co też chcemy osiągnąć dzięki odpowiednio zaprojektowanemu i wyposażonemu wnętrzu naszego lokalu.

Nasza działalność, oprócz tradycyjnej obsługi klientów indywidualnych, obejmuje także organizowanie różnego rodzaju imprez okolicznościowych, jak: komunie, wesela, studniówki, rocznice, komersy oraz innych imprez o charakterze tanecznym. Naszym klientom zapewniamy w tym zakresie kompleksową obsługę, gdyż oprócz pełnego wyżywienia posiadamy w lokalu parkiet o powierzchni 25m na 30m,

a także dysponujemy bardzo dobrej jakości sprzętem grającym, nagłaśniającym i dającym efekty specjalne w postaci gry świateł.

Niniejszy biznes plan został sporządzony z podziałem na pewne zasadnicze części. Wśród nich wymienić można:

  • przedstawienie ogólną charakterystykę firmy,

  • przedstawienie aktualnej sytuacji na rynku i planowanej działalności marketingowej (zapoznałam się z panującą obecnie na rynku sytuacją; zwróciłam uwagę na najbardziej zagrażających mojemu przedsięwzięciu konkurentów; przeprowadziłam badanie w formie ankiety skierowanej do mieszkańców Dąbrowy Górniczej, które miało na celu zorientowanie się w aktualnych potrzebach i oczekiwaniach potencjalnych klientów),

  • przedstawienie struktury organizacyjnej firmy,

  • przedstawienie sposobu organizacji działalności,

  • przedstawienie planu finansowego.

II. Prezentacja przedsięwzięcia

  1. Ogólne informacje o przedsiębiorstwie:
  • pełna nazwa firmy: Restauracja “KUCHENNE KLIMATY”;

  • forma prawna firmy: spółka jawna;

  • zakres działalności: branża: gastronomia,

przedsiębiorstwo handlowo-usługowe;

  • lokalizacja firmy: Dąbrowa Górnicza, 25-918

ul. Polnych maków 16,

tel.(023) 562-61-91,

tel./fax(023) 561-41-08,

strona internetowa firmy: www.klimacik.com.pl,

adres e-mail: kimacik@poczta.wp.pl,

numer NIP: 364-826-18-01.

  1. Przedstawienie przedsiębiorcy:
  • Imię i nazwisko: Konstancja Borowska-Grzęda,

  • Adres zamieszkania: Dąbrowa Górnicza, 24-720

ul. Konwojowa 27/10

  1. Główne założenia działalności:
  • podstawowym celem firmy jest prowadzenie działalności handlowo-usługowej o charakterze gastronomicznym;

  • dążenie do zaspokajania wszelkich potrzeb i oczekiwań kulinarnych ze strony klientów (głównie mieszkańców miasta Dąbrowa Górnicza);

  • uzyskanie znaczącej pozycji na lokalnym rynku usług gastronomicznych;

  • wejście firmy na rynek krajowy, a w przyszłości także zagraniczny i umacnianie tam swojej pozycji.

  1. Oferta

A) Działalność restauracyjna - kompleksowe wyżywienie, posiłki dostosowane do pory dnia oraz wymagań i oczekiwań klientów, bogata i zróżnicowana oferta: dania zimne i gorące; menu obejmujące charakterystyczne potrawy takich kuchni, jak: włoskiej, francuskiej, greckiej, śródziemnomorskiej, tradycyjne potrawy kuchni polskiej,

a także dania regionalne.

B) Imprezy okolicznościowe - pełna obsługa; organizowanie wszelkiego rodzaju imprez o charakterze tanecznym, jak

i okolicznościowym, np.: wesela, studniówki, rocznice, komersy, komunie itp.

C) Obsługa zorganizowanych imprez poza lokalem (dostawa na zamówienie) - według wymagań i wytycznych klientów; pełna elastyczność i możliwość dostosowania się do aktualnej potrzeby; kompleksowa obsługa konsumpcyjna konferencji, bankietów, seminariów, targów i innych imprez.

D) Organizacja szkoleń - przygotowywanie i pełna obsługa różnego typu szkoleń i kursów związanych z zawodem kucharza, barmana i kelnerki.

III. Charakterystyka rynku i plan działalności marketingowej

  1. Prezentacja konkurencji
  • wśród najważniejszych na rynku lokalnym konkurentów, stanowiących najpoważniejsze zagrożenie dla działalności restauracji “Kuchenne Klimaty” wymienić należy następujące firmy:

  • Restauracja sieci McDonalds - oferująca żywność typu fast food;

  • Bar Mleczny “Żarłoczek” - oferujący proste i tradycyjne dania

w stosunkowo niskich cenach;

  • Kawiarnia “Mała czarna” - oferująca klientom możliwość przyjemnego spędzenia czasu ze znajomymi; słaba oferta konsumpcyjna;

  • Pizzeria " Italiano Disco" - oferująca jeden rodzaj kuchni oraz organizująca dyskoteki z włoską muzyką; mało zróżnicowane menu.

  1. Klienci
  • Plan strategiczny przedsięwzięcia zakłada, że klientelę lokalu tworzyć będą osoby ze wszystkich grup wiekowych. Naszą ofertę kierujemy do osób o bardzo różnym statusie społecznym i sytuacji materialnej. Chcemy każdemu klientowi stworzyć realną możliwość skorzystania z naszych usług.
  1. Strategia cenowa
  • Zgodnie z wymaganiami lokalnego rynku usług gastronomicznych, restauracja zamierza prowadzić określoną politykę cenową, która będzie polegała na ustalaniu cen na maksymalnie niskim poziomie, aby tym samym uczynić ofertę atrakcyjniejszą i pozyskać sobie nowych klientów. Będziemy dążyć do tego, aby pomimo sukcesywnego rozwoju firmy i poszerzania dostępnej oferty, nasze ceny pozostały niezmienione. Obecnie nasze ceny są jednymi z najniższych w okolicy, co pozwala nam skuteczniej pozyskiwać klientów o różnym statusie majątkowym.

  • Oferta szczegółowa zawierająca uśrednione ceny:

  • śniadanie - 4,50 zł;

  • obiad - 16,00 zł;

  • deser - 7,50 zł;

  • podwieczorek - 7,00 zł;

  • kolacja - 8,00 zł;

  • bilet wstępu na imprezę taneczną - 3,50 zł;

  • wynajęcie sali restauracyjnej na imprezę okolicznościową

  • 1 200,00 zł (100,00 zł/1 godz.);
  • menu na imprezę okolicznościową - dla 20 osób (ustalane

indywidualnie) - 1 500,00 zł (ok. 75,00/1 osobę);

  • udział w szkoleniu - 250,00 zł.
  1. Możliwości zbytu
  • bardzo dobra i sprzyjająca prowadzeniu działalności lokalizacja;

  • wyjątkowo bogata i zróżnicowana oferta usług;

  • skuteczne działania promocyjno-reklamowe;

  • szeroka grupa stałych klientów;

  • możliwość kompleksowej organizacji imprez okolicznościowych.

  1. Działania promocyjno-reklamowe
  • Działalność promocyjno-reklamowa, opracowana w ramach strategii rozwoju firmy, przewiduje prowadzenie zorganizowanej na dość szeroką skalę kampanii marketingowej. Podejmowana działalność promocyjno-reklamowa ma na celu pozyskanie możliwie dużej liczby klientów, a co za tym idzie, także zwiększenie sprzedaży usług dostępnych w ofercie i w konsekwencji zapewnienie przedsiębiorstwu ugruntowanej pozycji na rynku. Planowane działania marketingowe zakładają zastosowanie następujących metod promocji i reklamy:

  • własna strona internetowa lokalu;

  • akcje promocyjne (rabaty, obniżki, promocje);

  • karty stałego klienta;

  • zadowoleni klienci;

  • reklama w prasie lokalnej;

  • reklama na łamach lokalnej stacji radiowej;

  • spot reklamowy w telewizji lokalnej;

  • ulotki i wizytówki reklamowe;

  • plakaty i tablice reklamowe;

  • szyld reklamowy nad restauracją.

IV. Struktura organizacyjna firmy

Personel zarządzający

Imię i Nazwisko pracownika

Stanowisko

  • zakres kompetencji

Konstancja Borowska-Grzęda

Prezes

Marianna Jaskulska

Zastępca prezesa (v-ce prezes)

Kazimierz Wieczerzański

Kierownik ds. technicznych

Małgorzata Sierpniak

Kierownik ds. marketingu

Wanda Borys-Madera

Kierownik ds. finansowych

Wioletta Marcewicz

Kierownik ds. gospodarowania

i jakości żywności

Kadra pracownicza
  • pozostała kadra pracownicza obejmuje następujące stanowiska, na których zatrudnionych jest łącznie 18 pracowników:

  • 2 kucharzy;

  • 1 barman;

  • 3 pomoce kuchenne;

  • 4 kelnerki;

  • 1 księgowa;

  • 1 przedstawiciel handlowy firmy;

  • 1 kierowca;

  • 3 ochroniarzy;

  • 1 DJ (specjalista ds. muzycznych);

  • 1 sprzątaczka.

    Wynagrodzenia

  • wynagrodzenia za pracę na poszczególnych stanowiskach kształtują się następująco:

Stanowisko

Wynagrodzenie brutto

Prezes

2 300,00

Zastępca prezesa (v-ce prezes)

2 000,00

Kierownik ds. technicznych

1 600,00

Kierownik ds. marketingu

1 600,00

Kierownik ds. finansowych

1 600,00

Kierownik ds. jakości żywności

1 600,00

Kucharz

1 400,00

Barman

1 000,00 + napiwki

Pomoc kuchenna

1 200,00

Kelnerka

1 000,00 + napiwki

Księgowa

1 400,00

Przedstawiciel firmy

1 000,00 + prowizja

Kierowca

950,00

Ochroniarz

1 300,00

DJ

1 100,00

Sprzątaczka

850,00

V. Organizacja działalności

  1. Koszty poniesione na niezbędne inwestycje
  • Koszty napraw, remontów i zakupu wyposażenia, w tym:

    Remont i modernizacja lokalu 6 500,00 zł; Meble kuchenne 1 800,00 zł; Duży sprzęt AGD (kuchenka gazowo-elektryczna, chłodziarko-zamrażarka, lada chłodnicza, zmywarka) 5 400,00 zł; Drobny sprzęt AGD (kuchenka mikrofalowa, robot kuchenny, ekspres do kawy, czajnik bezprzewodowy, krajalnica) 1 600,00 zł; Sprzęt biurowy (komputer z oprogramowaniem, laptop, regał, szafa, drukarka, skaner, fax, telefon z automatyczną sekretarką, przybory biurowe, biurko, krzesło obrotowe) 7 800,00 zł; Oprzyrządowanie kuchenne (naczynia, patelnie, zastawa stołowa, sztućce, szkło, przybory) 2 700,00 zł; Meble barowe (lada barowa, wysokie krzesła, kasa fiskalna)

3 200,00 zł

Meble restauracyjne (stoliki, krzesła, wieszaki na ubrania)

19 000,00 zł.

WSZYSTKIE KOSZTY RAZEM: 48 000,00 zł.

  1. Sposoby finansowania przedsięwzięcia
  • Na rozpoczęcie działalności właścicielka dysponuje własnymi środkami finansowymi w wysokości 25 000,00 zł. Poza wkładem własnym, Inwestorka posiada także kapitał obcy w wysokości 50 000,00 zł. Jest to długoterminowy kredyt rozwojowy zaciągnięty w banku BGŻ - Bank Gospodarki Żywnościowej, oddział I w Dąbrowie Górniczej. Na dzień sporządzenia biznes planu firma dysponuje łączną kwotą w wysokości 75 000,00 (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy) złotych, które to środki przeznaczone zostaną na pokrycie podstawowych wydatków związanych z założeniem oraz zarejestrowaniem, a także początkową działalnością restauracji. Firma poniesie następujące koszty w związku z zaciągniętym kredytem:

  • prowizja bankowa za rozważenie wniosku i przyznanie kredytu - 2,5% kwoty kredytu;

  • odsetki od kredytu - 17% w skali roku.

  1. Plan produkcyjny
  • plan produkcyjny został obliczony dla tygodniowego okresu czasu

i przedstawia się on następująco:

POSIŁKI:
  • gotowe produkty - 1000,00 zł

(m.in. nabiał, pieczywo, mrożonki itp.)

  • półprodukty do przygotowywania potraw - 1 300,00 zł

(nabiał, warzywa, mięso, wędliny, tłuszcze itp.)

NAPOJE:
  • alkoholowe - 7 200,00 zł

(piwo, wino, whisky, rum, gin, tequila, wódka czysta);

  • bezalkoholowe - 2 400,00 zł

(soki owocowe, kompot, woda mineralna gazowana i niegazowana, napoje gazowane kolorowe);

  • napoje gorące - 900,00 zł

(różne rodzaje kawy i herbaty, gorąca czekolada).

DESERY:
  • produkty gotowe - 500,00 zł

(ciastka, ciasta, lody, bita śmietana, owoce);

  • półprodukty do przygotowywania deserów - 700,00 zł

(owoce, galaretka, produkty mączne, bakalie, polewy, posypki itp.).

PRZEKĄSKI I DODATKI:
  • gotowe - 300,00 zł

(chipsy, paluszki, słone orzeszki, bakalie, owoce);

  • półprodukty do przygotowania sałatek, surówek - 200,00 zł.
  1. Struktura zaopatrzenia
  • napoje alkoholowe;

  • napoje bezalkoholowe zimne;

  • produkty do przygotowywania napojów gorących;

  • pieczywo;

  • nabiał;

  • mięso;

  • tłuszcze;

  • wędliny;

  • warzywa;

  • owoce;

  • ciasta;

  • ciastka;

  • lody;

  • artykuły dekoracyjne (balony, serpentyny, łańcuchy, kokardy itp.);

  • artykuły ozdobne (serwetki, świeczniki, obrazki, stroiki, obrusy, figurki itp.);

  • pozostałe.

VI. Przewidywania finansowe

  1. Poniesione nakłady
  • obowiązkowe koszty ponoszone w przeciągu miesiąca:

    wynagrodzenia netto - 18 700,00 zł opłaty i rachunki, w tym:

  • energia elektryczna - 350,00 zł;

  • gaz - 500,00 zł;

  • woda - 200,00 zł;

  • telefon - 150,00 zł;

  • wywóz śmieci - 100,00 zł;

  • pozostałe - 300,00 zł;

    zakup towarów - 8 500,00 zł; RAZEM - 28 800,00 zł

  1. Uzyskane przychody
  • działalność restauracyjna - 27 000,00 zł;

  • organizacja imprez okolicznościowych - 12 000,00 zł;

  • organizacja szkoleń - 5 000,00 zł;

  • RAZEM - 44 000,00 zł

  1. Osiągnięty zysk
  • Zakłada się, że miesięczny zysk firmy wyniesie:

PRZYCHODY - NAKŁADY = ZYSK

44 000,00 - 28 800,00 = 15 200,00 zł

VII. Ocena szans powodzenia przedsięwzięcia

  • Perspektywy i możliwości:

    Uzyskanie nowych środków finansowych na inwestycje; Rozszerzenie działalności poprzez wejście na krajowy rynek usług gastronomicznych; Znaczny wzrost zapotrzebowania na usługi gastronomiczne; Znaczna poprawa sytuacji materialnej społeczeństwa; Posiadanie przez firmę nienagannej opinii oraz pozytywnego wizerunku; Utrzymywanie cen na jednolitym poziomie; Wysoka jakość świadczonych usług; Doskonale wykwalifikowana i kompetentna kadra pracownicza; Wyjątkowo bogata i zróżnicowana oferta usług, która będzie sukcesywnie poszerzana zgodnie z zapotrzebowaniem.

  • Ryzyko i ewentualne zagrożenia:

    Pojawienie się nowej lub znaczący rozwój istniejącej konkurencji; Mniej zamożne społeczeństwo stanowiące potencjalną klientelę; Brak własnych funduszy na całościowe zrealizowanie inwestycji; Utrata dotychczasowych stałych klientów.

VIII. Podsumowanie

  • Plan strategiczny działalności i rozwoju przedsiębiorstwa zakłada, że dzięki zastosowaniu licznych środków prowadzących do pozyskania klientów, przedsiębiorstwo w dość krótkim czasie okaże się przedsięwzięciem rentownym i opłacalnym. Dzięki zapewnieniu klientom wysokiej jakości usług oraz odpowiednio bogatej i zróżnicowanej oferty, a także warunków na wysokim poziomie, nasza firma zdobędzie ugruntowaną pozycję na rynku lokalnym, a w przyszłości także krajowym. Ponadto, naszymi niewątpliwymi atutami są również: bardzo korzystna lokalizacja, wnętrze tworząc odpowiedni klimat oraz bardzo dobra i kompetentna obsługa. Restauracja “Kuchenne Klimaty” z całą pewnością będzie się cieszyć renomą

i uznaniem wśród w pełni zadowolonych klientów.