Wyniki i wnisoki ankiety na temat czytania książek

WYNIKI I WNIOSKI: 25 z 30 ankietowanych czyta inne książki niż lektury szkolne. 5 osób zaprzeczyło. Zapytani o to, czy czytanie sprawia im przyjemność, 23 ankietowanych odpowiedziało twierdząco. 5 zaprzeczyło, a 2 nie ma zdania. Ulubionym gatunkiem licealistów okazała się być fantastyka- 9 głosów i dramat-9 głosów. Kolejno przygodowy, psychologiczny i historyczny po 6 głosów. Biografia zyskała 5 głosów. 4 osoby wybrały odpowiedź „nie mam zdania”. Ulubionym gatunkiem 3 osób okazał się być kryminał.

WYNIKI I WNIOSKI: 25 z 30 ankietowanych czyta inne książki niż lektury szkolne. 5 osób zaprzeczyło. Zapytani o to, czy czytanie sprawia im przyjemność, 23 ankietowanych odpowiedziało twierdząco. 5 zaprzeczyło, a 2 nie ma zdania. Ulubionym gatunkiem licealistów okazała się być fantastyka- 9 głosów i dramat-9 głosów. Kolejno przygodowy, psychologiczny i historyczny po 6 głosów. Biografia zyskała 5 głosów. 4 osoby wybrały odpowiedź „nie mam zdania”. Ulubionym gatunkiem 3 osób okazał się być kryminał. 5 osób podało inne przykłady, w tym: romans-2 głosy, książki z motywem wampirów-2 głosy i melodramat- 1 głos. Horror zyskał 2 głosy. (Można było wybrać max. 3 gatunki). Na pytanie „Czy uważasz, że czytanie wpływa na rozwój intelektualny?” 25 osób odpowiedziało twierdząco, 1 osoba zaprzeczyła, a 4 nie miały zdania. 19 osób nie korzysta z elektronicznych wersji lektur, 11 osób korzysta z audiobooków i ebooków.

WNIOSKI:

W badaniu wzięło udział 30 uczniów i uczennic liceum w proporcjach 15 chłopców do 15 dziewcząt. Proporcja wieku badanych osób była przypadkowa: z klasy pierwszej w badaniu wzięło udział 9 osób, w tym: 4 kobiety i 5 mężczyzn. Z klasy drugiej 14 osób, w tym: 8 kobiet i 6 mężczyzn. Z klasy trzeciej 7 osób, w tym: 3 dziewcząt i 4 chłopców. Na pytanie “czy czytasz książki?” twierdząco odpowiedziało 28 osób, w tym 15 kobiet i 13 mężczyzn. 2 osoby zaprzeczyły- 2 chłopców. Z biblioteki miejskiej korzysta kobiet 6 na 15 kobiet i 7 mężczyzn na 15. Na nie 8 mężczyzn i 9 kobiet. 2 mężczyzn nie przeczytało żadnej książki w ciągu roku, 1 mężczyzna 16-20, 11-15 1 mężczyzna, 6 mężczyzn od 1-5, 5 mężczyzn 6-10. 1 więcej niż obejmuje skala. 11-15 książek czytają 3 kobiety, żadna nie odpowiedziała, że czyta 16-20. 7 kobiet od 1-5 książek i 4 6-10. 4 na 15 mężczyzn przeczytało więcej niż jeden raz tę samą książkę. 4 kobiety przeczytały więcej niż jeden raz tę samą książkę.22 ankietowanych czyta lektury szkolne, w tym 11 mężczyzn i 11 kobiet. Inne książki niż lektury czyta 25 osób, w tym: 14 kobiet i 11 mężczyzn. Przyjemność z czytania odczuwa 9 mężczyzn, a 2 mężczyzn nie ma zdania na ten temat. 14 kobiet odpowiedziało twierdząco, a jedna zaprzeczyła. Ulubionym gatunkiem licealistów okazała się być fantastyka- 9 głosów i dramat-9 głosów. Kolejno przygodowy, psychologiczny i historyczny po 6 głosów. Biografia zyskała 5 głosów. 4 osoby wybrały odpowiedź „nie mam zdania”. Ulubionym gatunkiem 3 osób okazał się być kryminał. 5 osób podało inne przykłady, w tym: romans-2 głosy, książki z motywem wampirów-2 głosy i melodramat- 1 głos. Horror zyskał 2 głosy. (Można było wybrać max. 3 gatunki). Na pytanie „Czy uważasz, że czytanie wpływa na rozwój intelektualny?” 25 osób odpowiedziało twierdząco, w tym: 12 kobiet i 13 mężczyzn odpowiedziało twierdząco. Zaprzeczył jeden mężczyzna, jeden wybrał odpowiedź „nie mam zdania” tak samo zagłosowały 2 kobiety. 19 osób nie korzysta z elektronicznych wersji lektur, 11 osób korzysta z audiobooków i ebooków, w tym: 9 mężczyzn i 10 kobiety zaprzeczyli.