Ustawa szkolna Grabskiego

Założenia ustawy szkolnej Grabskiego było zorganizowanie szkół dwujęzycznych (utrakwistycznych) w województwach wschodnich. Dzieci polskie i niepolskie miały uczyć się wspólnie. Połowę godzin miano przeznaczyć na naukę w języku polskim, a połowę na naukę w językach mniejszości narodowych. Część posłów protestowała przeciw ustawie ponieważ uważała, że jest zamachem na własne szkolnictwo. Ustawa nie spełniła nadziei jakie w niej pokładano ponieważ lekcje w języku mniejszości narodowych były stopniowo redukowane. Tak naprawdę oficjalnym celem ustawy szkolnej z 1924r, było złagodzenie napięć narodowościowych i wychowanie młodego pokolenia w duchu tolerancji.

Założenia ustawy szkolnej Grabskiego było zorganizowanie szkół dwujęzycznych (utrakwistycznych) w województwach wschodnich. Dzieci polskie i niepolskie miały uczyć się wspólnie. Połowę godzin miano przeznaczyć na naukę w języku polskim, a połowę na naukę w językach mniejszości narodowych. Część posłów protestowała przeciw ustawie ponieważ uważała, że jest zamachem na własne szkolnictwo.

Ustawa nie spełniła nadziei jakie w niej pokładano ponieważ lekcje w języku mniejszości narodowych były stopniowo redukowane. Tak naprawdę oficjalnym celem ustawy szkolnej z 1924r, było złagodzenie napięć narodowościowych i wychowanie młodego pokolenia w duchu tolerancji.