zasady

Kryteria oceny 1.Tytuł 2. WSTĘP -Nawiązuje do tematu i wprowadzam do rozwinięcia (muszę użyć wyrazów z tematu) -Wprowadzić bohaterów, czas i miejsce wydarzeń ROZWINIĘCIE -nie pisze wszystkiego co wiem, wybieram tylko wiadomości na temat -rozwijam temat akapitami, a w każdym akapicie co najmniej trzy zdania rozwinięte. -w każdym akapicie musi być spójność tzn. jedno zdanie wypływa z drugiego -ożywię styl równoważnikami zdań, zdaniami wykrzyknikowymi i pytającymi (np. Cisza! Czy nikogo tu niema?

Kryteria oceny 1.Tytuł 2. WSTĘP -Nawiązuje do tematu i wprowadzam do rozwinięcia (muszę użyć wyrazów z tematu) -Wprowadzić bohaterów, czas i miejsce wydarzeń ROZWINIĘCIE -nie pisze wszystkiego co wiem, wybieram tylko wiadomości na temat -rozwijam temat akapitami, a w każdym akapicie co najmniej trzy zdania rozwinięte. -w każdym akapicie musi być spójność tzn. jedno zdanie wypływa z drugiego -ożywię styl równoważnikami zdań, zdaniami wykrzyknikowymi i pytającymi (np. Cisza! Czy nikogo tu niema?) -wprowadzam elementy np. krótkiego opisu (pejzażu, osoby, rzeczy, zjawiska) wyrażam swoje uczucia (np. Ach, jak tu pięknie!), wprowadzam króciutki dialog. -nie powtarzam tych samych wyrazów (np. być) -piszę zdaniami rozwiniętymi ZAKOŃCZENIE -podsumówuje temat i wyciągam wnioski (pouczenia, morał) -używam wyrazów z tematu -stosuję słownictwo np. myślę, uważam że, jestem przekonana, moim zdaniem, według mnie, niewątpliwie Na ocenę wpływa również: -kaligrafia i estetyka zapisu -styl, język, (budowa zdań) -ortografia -akapity