JAK ZA POMOCĄ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH AUTOR MOŻE WYRAZIĆ SWÓJ STOSUNEK DO OPISYWANEJ RZECZYWISTOŚCI? OMÓW ZAGADNIENIE, ODWOŁUJĄC SIĘ DO PODANEGO FRAGMENTU "PRZEDWIOŚNIA" STEFANA ŻEROMSKIEGO ORAZ INNYCH TEKSTÓW KULTURY.

Zapoznając się z danym dziełem artystycznym, najczęściej nie analizujemy jego budowy, czy sensu użycia przez autora danego chwytu literackiego, gdyż nie zawsze dostrzegamy go na pierwszy rzut oka. Odbieramy to, co twórca tekstu chce, abyśmy dostrzegli: nastrój, aurę, kontrasty, emocje. Jednak jeśli chcemy dotrzeć do idei i koncepcji utworu, musimy rozpracować, jakich chwytów stylistycznych użył autor oraz odczytać ich znaczenie i funkcje, jakie pełnią. Dotrzemy wtedy do celu komunikatu i doznamy kontakt

Zapoznając się z danym dziełem artystycznym, najczęściej nie analizujemy jego budowy, czy sensu użycia przez autora danego chwytu literackiego, gdyż nie zawsze dostrzegamy go na pierwszy rzut oka. Odbieramy to, co twórca tekstu chce, abyśmy dostrzegli: nastrój, aurę, kontrasty, emocje. Jednak jeśli chcemy dotrzeć do idei i koncepcji utworu, musimy rozpracować, jakich chwytów stylistycznych użył autor oraz odczytać ich znaczenie i funkcje, jakie pełnią. Dotrzemy wtedy do celu komunikatu i doznamy kontakt