- ANALIZA PRACY WE WŁASNYM ZAWODZIE I UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWE –
Przedmiotem tej pracy jest analiza stanowiska pracy wykonywanego przez mnie. NAZWA STANOWISKA PRACY: Specjalista ds. Obsługi Klienta LOKALIZACJA W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ FIRMY: Pion Sprzedaży Dział Obsługi Klienta OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRACY: Odpowiedzialność za utrzymywanie kontaktów z klientami firmy, za przekazywanie zamówień, zleceń i uwag od klienta do odpowiednich działów firmy. ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Obowiązki wynikające dla stanowiska pracy: Nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami, Informowanie klientów o produktach i usługach, Sprzedaż produktów firmy, Sporządzanie kalkulacji cenowych – przygotowanie ofert handlowych, Składanie i monitorowanie realizacji zamówień, Pomoc w rozwiązywaniu problemów i przyjmowanie reklamacji, Współpraca z innymi komórkami firmy w celu zapewnienia przepływu informacji i zapewnienia wysokiego standardu obsługi Klienta.
Przedmiotem tej pracy jest analiza stanowiska pracy wykonywanego przez mnie.
NAZWA STANOWISKA PRACY: Specjalista ds. Obsługi Klienta
LOKALIZACJA W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ FIRMY:
Pion Sprzedaży
Dział Obsługi Klienta
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRACY:
Odpowiedzialność za utrzymywanie kontaktów z klientami firmy, za przekazywanie zamówień, zleceń i uwag od klienta do odpowiednich działów firmy.
ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Obowiązki wynikające dla stanowiska pracy: Nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami, Informowanie klientów o produktach i usługach, Sprzedaż produktów firmy, Sporządzanie kalkulacji cenowych – przygotowanie ofert handlowych, Składanie i monitorowanie realizacji zamówień, Pomoc w rozwiązywaniu problemów i przyjmowanie reklamacji, Współpraca z innymi komórkami firmy w celu zapewnienia przepływu informacji i zapewnienia wysokiego standardu obsługi Klienta.
Obowiązki ogólnozawodowe: Prowadzenie negocjacji Budowanie relacji z klientem Obsługa komputera i urządzeń biurowych Przygotowanie dokumentacji i raportów KWALIFIKACJE: Kwalifikacje niezbędne w wykonywanym przez mnie zawodzie: Komunikatywność: Łatwość nawiązywania kontaktu Nawiązywanie rozmowy z klientem Rozwiązywanie problemów przez telefon Przekazywanie klientom konkretnych i zwięzłych informacji Utrzymanie dobrego kontaktu z klientem Odporność na stres: Opanowanie emocji w trudnej sytuacji Umiejętność przygotowania oferty: Umiejętność zrobienia kalkulacji kosztów Wyszukiwanie niezbędnych informacji, przygotowania oferty i przesłania jej klientowi Wykonywanie wyceny nietypowego zlecenia Znajomość branży: Znajomość rynku i listy potencjalnych klientów Określenie potencjału klienta Znajomość cech sprzedawanego asortymentu Wiedza jak oferta wypada na tle konkurencji Umiejętność prezentacji: Znajomość technik sprzedaży Prowadzenie rozmowy z klientem Kreatywność Dobra prezencja Umiejętność przyswajania wiedzy Dobra pamięć Zdolności uczenia się Chęć poszerzania wiedzy Umiejętności negocjacyjne Osiąganie kompromisu bez straty dla własnych korzyści Dobieranie właściwych argumentów Umiejętność uwzględnienia specyfiki klienta Ocenianie potrzeb klienta Samodzielne przyznawanie indywidualnym klientom rabatów i dłuższych terminów płatności w oparciu o posiadane o nich informacje Zdolności analityczne Analityczne myślenie Umiejętność analizy obrotu Umiejętność dobrej organizacji pracy Systematyczność Dokładność Rozplanowanie pracy w czasie Unikanie popełniania błędów Zdyscyplinowanie Umiejętność przygotowania zestawień i wykresów Obsługa komputera w zakresie pakietu MS Office oraz programów specjalistycznych Graficzne przedstawienie wyników w postaci wykresów i tabel OBSZAR ODPOWIEDZIALNOŚCI: Odpowiedzialność za całokształt spraw należących do obowiązków i związanych z zajmowanym stanowiskiem. ZALEŻNOŚCI SŁUŻBOWE: podlega: Kierownikowi Działu Obsługi Klienta WARUNKI PRACY: zalety: pokoje 2 i 3 osobowe, każdy pracownik ma swój komputer, biurko, fotel, regały na książki, szafy na odzież, telefony w pokojach, pełne potrzebne oprogramowanie. wady: światło jarzeniowe w pokojach i czytelni, cienkie ściany między pokojami. NARZĘDZIA PRACY, MATERIAŁY: komputery, materiały biurowe, telefon, fax.