- ANALIZA PRACY WE WŁASNYM ZAWODZIE I UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWE –

Przedmiotem tej pracy jest analiza stanowiska pracy wykonywanego przez mnie. NAZWA STANOWISKA PRACY: Specjalista ds. Obsługi Klienta LOKALIZACJA W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ FIRMY: Pion Sprzedaży Dział Obsługi Klienta OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRACY: Odpowiedzialność za utrzymywanie kontaktów z klientami firmy, za przekazywanie zamówień, zleceń i uwag od klienta do odpowiednich działów firmy. ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Obowiązki wynikające dla stanowiska pracy:  Nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami,  Informowanie klientów o produktach i usługach,  Sprzedaż produktów firmy,  Sporządzanie kalkulacji cenowych – przygotowanie ofert handlowych,  Składanie i monitorowanie realizacji zamówień,  Pomoc w rozwiązywaniu problemów i przyjmowanie reklamacji,  Współpraca z innymi komórkami firmy w celu zapewnienia przepływu informacji i zapewnienia wysokiego standardu obsługi Klienta.

Przedmiotem tej pracy jest analiza stanowiska pracy wykonywanego przez mnie. NAZWA STANOWISKA PRACY: Specjalista ds. Obsługi Klienta LOKALIZACJA W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ FIRMY: Pion Sprzedaży Dział Obsługi Klienta OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRACY:
Odpowiedzialność za utrzymywanie kontaktów z klientami firmy, za przekazywanie zamówień, zleceń i uwag od klienta do odpowiednich działów firmy.

ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Obowiązki wynikające dla stanowiska pracy:  Nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami,  Informowanie klientów o produktach i usługach,  Sprzedaż produktów firmy,  Sporządzanie kalkulacji cenowych – przygotowanie ofert handlowych,  Składanie i monitorowanie realizacji zamówień,  Pomoc w rozwiązywaniu problemów i przyjmowanie reklamacji,  Współpraca z innymi komórkami firmy w celu zapewnienia przepływu informacji i zapewnienia wysokiego standardu obsługi Klienta.

Obowiązki ogólnozawodowe:  Prowadzenie negocjacji  Budowanie relacji z klientem  Obsługa komputera i urządzeń biurowych  Przygotowanie dokumentacji i raportów KWALIFIKACJE: Kwalifikacje niezbędne w wykonywanym przez mnie zawodzie: Komunikatywność:  Łatwość nawiązywania kontaktu  Nawiązywanie rozmowy z klientem  Rozwiązywanie problemów przez telefon  Przekazywanie klientom konkretnych i zwięzłych informacji  Utrzymanie dobrego kontaktu z klientem Odporność na stres:  Opanowanie emocji w trudnej sytuacji Umiejętność przygotowania oferty:  Umiejętność zrobienia kalkulacji kosztów  Wyszukiwanie niezbędnych informacji, przygotowania oferty i przesłania jej klientowi  Wykonywanie wyceny nietypowego zlecenia Znajomość branży:  Znajomość rynku i listy potencjalnych klientów  Określenie potencjału klienta  Znajomość cech sprzedawanego asortymentu  Wiedza jak oferta wypada na tle konkurencji Umiejętność prezentacji:  Znajomość technik sprzedaży  Prowadzenie rozmowy z klientem  Kreatywność  Dobra prezencja Umiejętność przyswajania wiedzy  Dobra pamięć  Zdolności uczenia się  Chęć poszerzania wiedzy Umiejętności negocjacyjne  Osiąganie kompromisu bez straty dla własnych korzyści  Dobieranie właściwych argumentów Umiejętność uwzględnienia specyfiki klienta  Ocenianie potrzeb klienta  Samodzielne przyznawanie indywidualnym klientom rabatów i dłuższych terminów płatności w oparciu o posiadane o nich informacje Zdolności analityczne  Analityczne myślenie  Umiejętność analizy obrotu Umiejętność dobrej organizacji pracy  Systematyczność  Dokładność  Rozplanowanie pracy w czasie  Unikanie popełniania błędów  Zdyscyplinowanie Umiejętność przygotowania zestawień i wykresów  Obsługa komputera w zakresie pakietu MS Office oraz programów specjalistycznych  Graficzne przedstawienie wyników w postaci wykresów i tabel OBSZAR ODPOWIEDZIALNOŚCI: Odpowiedzialność za całokształt spraw należących do obowiązków i związanych z zajmowanym stanowiskiem. ZALEŻNOŚCI SŁUŻBOWE: podlega: Kierownikowi Działu Obsługi Klienta WARUNKI PRACY: zalety: pokoje 2 i 3 osobowe, każdy pracownik ma swój komputer, biurko, fotel, regały na książki, szafy na odzież, telefony w pokojach, pełne potrzebne oprogramowanie. wady: światło jarzeniowe w pokojach i czytelni, cienkie ściany między pokojami. NARZĘDZIA PRACY, MATERIAŁY: komputery, materiały biurowe, telefon, fax.