Restauracja stokrotka

Typ strategii: Strategia ekstensywna (rozwój produktu), ponieważ usługi w restauracji są ulepszane, ale ten obiekt działa ciągle na tym samym rynku. Konkurencją dla naszego obiektu jest restauracja ,,Uran”, który znajduje się dwie ulice od restauracji ,,Słoneczko”. Świadczy on podobny zakres usług jednak o niższym standardzie, dlatego nasza restauracja nie musi się na razie go tak bardzo obawiać. Problemy mogą pojawić się wtedy, gdy właściciel podejmie decyzje o rozbudowie obiektu i poszerzeniu zakresu usług.

Typ strategii: Strategia ekstensywna (rozwój produktu), ponieważ usługi w restauracji są ulepszane, ale ten obiekt działa ciągle na tym samym rynku.

Konkurencją dla naszego obiektu jest restauracja ,,Uran”, który znajduje się dwie ulice od restauracji ,,Słoneczko”. Świadczy on podobny zakres usług jednak o niższym standardzie, dlatego nasza restauracja nie musi się na razie go tak bardzo obawiać. Problemy mogą pojawić się wtedy, gdy właściciel podejmie decyzje o rozbudowie obiektu i poszerzeniu zakresu usług.

Analiza SWOT MOCNE STRONY: • Lokalizacja- restauracja położona w blisko zamku • Wysoki poziom oferowanych usług • Atrakcyjny wygląd zewnętrzny • Oryginalny wystrój wnętrz • Akceptacja różnych form płatności (karta płatnicza, przelew, gotówka) • Istnienie miejsc parkingowych • Zaufany, wykwalifikowany personel • Obsługa w językach: angielskim, niemieckim, włoskim • Kameralność obiektu • Atrakcyjna okolica • Konkurencyjne ceny • Obiekt przystosowany dla osób niepełnosprawnych, winda • Dobra komunikacja- w pobliżu przystanek autobusowy i stacja PKP

SŁABE STRONY: • Słabo rozwinięta baza komputera • Wysokie koszty reklam w biurach turystycznych, prasie i mediach • Rosnące koszty całorocznego utrzymania ośrodka • Sezonowe wahania przychodów • Zaciągnięty kredyt

SZANSE • Mała konkurencja • Remont miasta (wzrost atrakcyjności miasta) • Duża liczba stałych klientów • Rozbudowa restauracji (większa powierzchnia sali restauracyjnej) • Możliwość zatrudnienia praktykantów

ZAGROŻENIA: • Możliwość pojawienia się konkurencji o podanym asortymencie usług • Niebezpieczeństwo odejścia klientów, w przypadku niepełnego zaspokojenia potrzeb • Niskie zarobki przeciętnych obywateli (brak możliwości korzystania z usług) • Stały wzrost cen surowców (powoduje wzrost cen usług) • Remont ulic (chwilowo gorszy ,uniemożliwiony dojazd do obiektu) • Wysoka inflacja i wysokie koszty kredytu • Niekorzystna dla właściciela zmiana pracowników