Biznes Plan

Biuro podróży „ AK TRAVEL” Ul. Słoneczna 12 „a” 15-667 Świnoujście Spis treści: Opis przedsięwzięcia. 1.1. Podstawowe cele. 1.2. Możliwości i szanse ryzyka. 1.3. Zagrożenia. Profil przedsiębiorstwa. 2.1. Informacje o przedsiębiorstwie. 2.1.1. Przedmiot działalności. 2.1.2. Nazwa, siedziba, bank. 2.1.3. Wkłady finansowe. 2.1.4. Zarząd i pracownicy. Analiza marketingowa. 3.1. Analiza konkurencji. 3.1.1. Badania rynkowe. 3.2. Analiza rynku zbytu. 3.2.1. Potencjalni klienci i ich potrzeby. 3.3. Analiza rynku gwarantowanych usług. 3.3.1. Zakwaterowanie. 3.

Biuro podróży „ AK TRAVEL” Ul. Słoneczna 12 „a” 15-667 Świnoujście

Spis treści:

  1. Opis przedsięwzięcia. 1.1. Podstawowe cele. 1.2. Możliwości i szanse ryzyka. 1.3. Zagrożenia.

  2. Profil przedsiębiorstwa. 2.1. Informacje o przedsiębiorstwie. 2.1.1. Przedmiot działalności. 2.1.2. Nazwa, siedziba, bank. 2.1.3. Wkłady finansowe. 2.1.4. Zarząd i pracownicy.

  3. Analiza marketingowa. 3.1. Analiza konkurencji. 3.1.1. Badania rynkowe. 3.2. Analiza rynku zbytu. 3.2.1. Potencjalni klienci i ich potrzeby. 3.3. Analiza rynku gwarantowanych usług. 3.3.1. Zakwaterowanie. 3.3.2. Transport. 3.3.3.Dodatkowe usługi. 3.4. Rodzaje wycieczek. 3.5. Strategia reklamowa.

  4. Procesy marketingowe. 4.1. Plan remontów i działań produkcyjnych. 4.2. Koszty. 4.2.1.Remont. 4.2.2. Wnętrze. 4.2.3. Reklama.

  5. Analiza S.W.O.T. 5.1. Mocne strony. 5.2. Słabe strony. 5.3. Szanse. 5.4. Zagrożenia.

    1.Opis przedsięwzięcia.

1.1 .Głównym celem tego przedsięwzięcia jest zaspokajanie potrzeb potencjalnych klientów poprzez udzielanie wysokiej jakości usług. Naszym pragnieniem jest dotarcie z nasza ofertą do ludzi w każdej kategorii wiekowej. Niewygórowane ceny w stosunku do ofert innych tego typu firm będą zachęcały do nas klientów. Niezawodna jakość naszych usług będzie świadczyć o renomie. Postaramy się dążyć do tego, aby w przyszłości otwierać filie naszego biura nie tylko w naszym rejonie. Pragniemy zdobyć potencjalny rynek niezawodnymi działaniami, np.:reklamą. Pragniemy zwiększyć swoje dochody o około 15 % rocznie.

1.2.Możliwości i szanse rynkowe. Jako przedsiębiorstwo rozpoczynające swoją działalność możemy zaoferować swoim potencjalnym klientom promocje i rozmaite oferty. Chcemy dotrzeć nie tylko do osób zamożnych ale i tych mniej, gdyż w naszej ofercie zawierały by się wycieczki również w niższych cenach. Będziemy przeprowadzać na bieżąco badania marketingowe co spowoduje ogólnie lepszy kontakt z klientem i potencjalną „więź”.

1.3.Podstawowe zagrożenia. Największym konkurentem dla naszego przedsiębiorstwa mogą okazać się firmy zagraniczne. Przedsiębiorstwa takie mogą poszczycić się lepszą reklamą itd. Spowodowanymi zakresem środków pieniężnych jakimi dysponują. Ich oferty są głównie skierowane do klientów o dużym zapleczu finansowym. My będziemy promować jedne z najtańszych ofert na rynku co spowoduje zainteresowanie klientów.

2.Profil przedsiębiorstwa.

2.1.Informacje o przedsiębiorstwie

2.1.1.Przedmiot działalności: biuro podróży

2.1.2. Nazwa, siedziba, bank Biuro podróży „AK TRAVEL” Ul. Słoneczna 12 „a” 15-667 Świnoujście PPP Bank Nr.konta:87678987654324321340990876

2.1.3 wkłady finansowe Wkład: Naszą działalność rozpoczynamy dzięki zgromadzonemu kapitałowi własnemu. Pokryje on finansowe zapotrzebowanie przedsiębiorstwa na początku jej istnienia.

2.1.4. Zarząd i pracownicy:

Zarząd: Dyrektor naczelny Andrzej Jóźwiak Dyrektor do spraw sprzedaży i marketingu Michalina Tatarczuk Dyrektor finansowy Alfons Igła

  Pracownicy:
  Wymagania:
  • minimum średnie wykształcenie z maturą
  • biegła znajomość języka angielskiego ( w piśmie i w mowie )
  • solidność
  • odpowiedzialność
  • pozytywne nastawienie do pracy
  • znajomość obsługi komputera i korzystania z pakietu Microsoft Office
  • prawo jazdy kategorii B.
  1. Analiza marketingowa.

3.1.Analiza konkurencji.

  3.1.1. Badania rynkowe.

Aktualne badania rynkowe wykazują, że trend na wypoczynek w kraju będzie wzrastał ( powodami są m.in. brak barier językowych, niższe ceny w stosunku do wycieczek zagranicznych ), dlatego tez nasze biuro podróży będzie głównie skupiać się na organizowaniu wycieczek krajowych.

3.2. Analiza rynku zbytu.

3.2.1. Potencjalni klienci i ich potrzeby. Dla każdego segmentu rynku będziemy pragnęli zaproponować odpowiedni produkt. Naszym priorytetem będzie bezpieczeństwo oraz zadowolenie naszych klientów. Usługi będą tak zróżnicowane, aby odpowiadały każdemu z nich. Nie zapomnimy również o firmach i przedsiębiorcach- dla nich również przygotujemy programy wycieczkowe. Pragniemy, aby każdy klient Znalazł w naszej ofercie coś dla siebie.

3.3. Analiza rynku gwarantowanych usług.

3.3.1.Zakwaterowanie. Przedsiębiorstwo zobowiązuje się do zapewnienia kwaterunku wszystkim klientom zgodnie z obraną ofertą ( wszystkie czynniki, takie jak limit czasowy, ilość lóżek będą wcześniej konsultowane z odbiorcami naszych usług )

3.3.2.Transport. W cenie wycieczki będzie zawierał się również transport ( możliwy będzie wgląd do dokumentacji dotyczącej bezpieczeństwa pojazdu itd. )

3.3.3.Dodatkowe usługi:

  • bilety wejściowe na różnego rodzaju imprezy ( związane z ofertami wycieczek lub nie )

  • ubezpieczenie

  • zamawianie i dostarczanie biletów lotniczych

  • w ramach wycieczek możliwość skorzystania z oferty „ all inclusive”

     3.4.. Rodzaje wycieczek.
    

Wycieczki, które będą dostępne w naszej ofercie będą dokładnie przygotowywane biorąc pod uwagę wszystkie czynniki mające wpływ na jakość usługi. W ofercie znajdą się następujące wycieczki:

  • standardowe wycieczki- takie, do których wcześniej został przygotowany plan
  • forfaitingowe wycieczki- sporządzone według osobistych upodobań klienta
  • szkolne wycieczki ( na przykład organizowanie wyjazdów na „ zielone szkoły ‘’ )
  • tematyczne wycieczki

3.5 Strategia reklamowa. Zdajemy sobie sprawę z tego, że przedsiębiorstwo, które chce rozrastać się i mieć większe znaczenie w rynku powinno korzystać z różnych form reklamy. Nasza kampania reklamowa będzie prezentowała promocje poszczególnych imprez przez wykorzystanie dostępnych narzędzi reklamowych, takich jak:

  • telewizja
  • radio
  • prasa
  • public relations
  • ulotki Dzięki reklamie spodziewamy się wzrostu zainteresowania klientów naszą ofertą.
  1. Procesy marketingowe.

4.1. Plan remontów i działań produkcyjnych.

  1. założenie działalności gospodarczej

  2. nabycie/wynajem lokalu

  3. wynajem firmy remontowo-budowlanej

  4. nabycie potrzebnych materiałów remontowych

  5. remont

  6. zakup mebli i akcesoriów

  7. urządzenie pomieszczenia

  8. podpisanie umów z firmami transportowymi, właścicielami hoteli, pensjonatów.

  9. nabycie personelu, wprowadzenie go

  10. otwarcie

    4.2. Koszty.

    4.2.1. Remont:

    • wynajem firmy remontowo-budowlanej- 15000 zł
    • farby, 200 l- 1100 zł
    • fuga, 4 kg- 200 zł
    • klej, 10 kg- 350 zł
    • piasek, 6 kg- 100 zł
    • okna, 4 sztuki- 10000 zł
    • drzwi antywłamaniowe- 5500 zł
    • artykuły wykończeniowe- 20000 zł

    4.2.2. Wnętrze:

    • kasy fiskalne, 2 sztuki- 5000 zł
    • lampy, 20 sztuk- 6000 zł
    • meble (biurka, krzesła biurowe, szafy)- 25000 zł
    • sofa, fotele, stolik- 22000 zł
    • obrazy, 10 sztuk- 4400 zł
    • komputer, 6 sztuk- 35000 zł
    • krzesła, 10 sztuk- 5000 zł
    • elektroniczny sprzęt biurowy- 15000 zł
    • telefon, 4 sztuki- 1500 zł
    • kalkulator, 6 sztuk- 420 zł
    • plansze reklamowe- 1500 zł
    • markizy, 4 sztuki- 1500 zł
    • artykuły dekoracyjne- 3000 zł
    • artykuły biurowe- 2 000 zł
      Całkowite koszty ( opłaty podliczone za 1 rok) – 209870 zł

    4.2.3. Reklama:

    • bilbordy, 15 sztuk- 10000 zł/mies.
    • foldery reklamowe, 1000 sztuk- 5000 zł
    • strona internetowa- 1000 zł/rok
    • abonament- 400 zł/mies.

5.Analiza S.W.O.T. Na podstawie dotychczasowo przeprowadzonych badań została wykowana analiza S.W.O.T., będąca
podstawą do określenia szans oraz zagrożeń a także mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa.

5.1. Mocne strony:

  • duży asortyment imprez
  • wycieczki dostosowane do każdej grupy klientów
  • dobre kontakty z dostawcami
  • zapewnienie usług dodatkowych
  • nowoczesne wyposażenie siedziby
  • miła obsługa
  • wysokie kwalifikacje pracowników oraz członków zarządu
  • wysoki wkład kapitałów własnych

5.2. Słabe strony:

  • brak kompleksowej oferty dla poszczególnych segmentów rynku
  • brak jednolitej strategii rozwoju firmy
  • inne niż zwykle sposoby organizacji pracy

5.3. Szanse:

  • utrzymanie się pozytywnego wizerunku firmy
  • wprowadzenie w życie planów o rozbudowie działalności
  • wzrost zapotrzebowania na imprezy ekskluzywne
  • zdobycie doświadczenia
  • duża grupa lojalnych klientów

5.4. Zagrożenia:

  • rosnąca liczba konkurentów
  • spadek realnej wartości złotówki
  • coraz bardziej atrakcyjne oferty firm konkurencyjnych
  • niż demograficzny