Typy zmiennych delphi

Typy zmiennych: int 1.1. 32 bitowe liczby całkowite w kodzie U2. 1.2. Zakres: -231…231 - 1, -2147483648…2147483647. 1.3. Każda zmienna int zajmuje w pamięci komputera 4 bajty. float 2.1. 32 bitowe liczby zmiennoprzecinkowe o pojedynczej precyzji. 2.2. Precyzja 7-8 cyfr. 2.3. Każda zmienna float zajmuje w pamięci komputera 4 bajty. double 3.1. 64 bitowe liczby zmiennoprzecinkowe o podwójnej precyzji. 3.2. Precyzja 15 cyfr. 3.3. Każda zmienna double zajmuje w pamięci komputera 8 bajtów.

Typy zmiennych:

  1. int 1.1. 32 bitowe liczby całkowite w kodzie U2. 1.2. Zakres: -231…231 - 1, -2147483648…2147483647. 1.3. Każda zmienna int zajmuje w pamięci komputera 4 bajty.
  2. float 2.1. 32 bitowe liczby zmiennoprzecinkowe o pojedynczej precyzji. 2.2. Precyzja 7-8 cyfr. 2.3. Każda zmienna float zajmuje w pamięci komputera 4 bajty.
  3. double 3.1. 64 bitowe liczby zmiennoprzecinkowe o podwójnej precyzji. 3.2. Precyzja 15 cyfr. 3.3. Każda zmienna double zajmuje w pamięci komputera 8 bajtów.
  4. bool 4.1. 1 bitowa dana logiczna. 4.2. Każda zmienna bool zajmuje w pamięci komputera 1 bajt. Wartość zmiennej jest przechowywana w najmłodszym bicie. Pozostałe 7 bitów jest niewykorzystywane.
  5. char 5.1. 8 bitowe liczby całkowite w kodzie U2. 5.2. Zakres: -27…27 - 1, -128…127. 5.3. Każda zmienna char zajmuje w pamięci komputera 1 bajt. Typ ten jest interpretowany przez operacje wejścia wyjścia jako typ znakowy - jedna zmienna char może przechować jeden znak ASCII. Poza tym zmienne char możemy traktować jak zwykłe zmienne całkowite.
  6. string - dynamiczna tablica char, można zapisać wyraz w jednej zmiennej. Należy dodać dyrektywę #include Przedrostki:
  7. unsigned (np. usingned int ) – bez znaku
  8. short (np. short double ) – zmienna krótka, zapisana na mniejszej ilości bitów, zajmuje mniej pamięci, mniejsza dokładność/pojemność
  9. long/long long (np. long long double lub long int) – zmienna długa, zajmuje więcej bajtów, większa precyzja, więcej miejsca w pamięci.