Biznesplan

Spis treści: Streszczenie Ogólna charakterystyka przedsięwzięcia a) Główne cele działania b) Logo i nazwa firmy c) Forma prawna d) Dane o właścicielach e) Przedmiot działania f) Lokalizacja i czynniki lokalizacyjne g) Obszar działania Produkty i usługi Analiza rynku i plan marketingowy a) Podmioty działające w branży w tym główni konkurenci b) Grupa docelowa c) Ceny d) Dystrybucja e) Promocja Struktura organizacyjna a) Kadra zarządzająca b) Płace Plan techniczny a) Zaopatrzenie w materiały i surowce

Spis treści:

  1. Streszczenie

  2. Ogólna charakterystyka przedsięwzięcia a) Główne cele działania b) Logo i nazwa firmy c) Forma prawna d) Dane o właścicielach e) Przedmiot działania f) Lokalizacja i czynniki lokalizacyjne g) Obszar działania

  3. Produkty i usługi

  4. Analiza rynku i plan marketingowy a) Podmioty działające w branży w tym główni konkurenci b) Grupa docelowa c) Ceny d) Dystrybucja e) Promocja

  5. Struktura organizacyjna a) Kadra zarządzająca b) Płace

  6. Plan techniczny a) Zaopatrzenie w materiały i surowce

  7. Plan finansowy a) Planowane przychody b) Koszty c) Planowany zysk d) Analiza SWOT

  8. Załączniki a) Projekt logo b) Projekt reklamy c) Projekt ankiety badającej rynek przyszłych klientów d) Analiza ankiety e) Arkusz rekrutacyjny f) Faktura VAT

  9. Streszczenie

Kwiaciarnia jest miejscem specyficznym. Trudno porównać ją z jakimkolwiek innym rodzajem działalności. Wymaga bowiem specjalistycznych umiejętności personelu, a co ważniejsze, nie każdy chętny posiada predyspozycje do pracy jako florysta, choćby poświęcił wiele czasu na szkolenia. Dobra kwiaciarnia może spełnić życzenia i potrzeby prawie wszystkich klientów a szczególnie tych, którzy mają bardzo wysokie i często specyficzne wymagania. Aby sprostać takim potrzebom kwiaciarnia musi dołożyć maksimum starań w doborze oferty i musi być ona ciągle rozszerzana o nowe kwiaty, bukiety kwiatowe oraz całe kompozycje kwiatowe. Tak aby każdy klient, który wstąpi do kwiaciarni bez większego problemu znalazł odpowiedni dla siebie bukiet lub wiązankę kwiatów. Dobrze przygotowana do swojej pracy kwiaciarnia to taka, która zwraca szczególną uwagę na świeżość kwiatów oraz ich szeroką gamę. Zarządzać firmą będą jej właściciele. Firma zatrudniać będzie 1 osobę w pełnym wymiarze godzin. Właściciele firmy obsługiwać będą klientów, jak również prowadzić księgowość i zajmować się reklamą.

  1. Ogólna charakterystyka

Głównym celem działalności jest zdobycie znaczącej pozycji na rynku i lokalnym oraz uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Dodatkowym celem jest zaspokojenie potrzeb klienta, podniesienie jakości usług oraz tworzenie nowych miejsc pracy. Kwiaty to towar, który kupuje się w pośpiechu, często w ostatniej chwili. Potrzebny jest więc lokal usytuowany w takim miejscu, które zagwarantuje duży przepływ ludzi, potencjalnych klientów. Kwiaciarnia „Niezapominajka” usytuowana jest w centrum miasta, w miejscu dobrze dostępnym. Udogodnienia: miejsca parkingowe dla klientów zmotoryzowanych i niepełnosprawnych. Nazwa firmy: Kwiaciarnia „Niezapominajka” Logo w załączniku. „Niezapominajka” to jednoosobowa działalność usługowa- spółka jawna. Właściciel: xxx xxx ul. xxx xxx xx xx Lokalizacja firmy: ul.xxx xxx xx xx

  1. Produkty i usługi

Produktem firmy „Niezapominajka” są usługi w zakresie bukieciarstwa. Elementami strategii produktu tego przedsięwzięcia są: a) Układanie bukietów: • ślubnych • wieńce żałobne • okolicznościowe b) sprzedaż kwiatów doniczkowych c) sprzedaż kwiatów z dostawą do domu

  1. Analiza rynku i plan marketingowy

Konkurentami Kwiaciarni „Niezapominajka” są inne kwiaciarnie świadczące podobny zakres usług na tym samym poziomie w zbliżonym przedziale cenowym, znajdujące się na ul. Lubelskiej. Kwiaciarnia „Niezapominajka” posiada następujących konkurentów : a) Kwiaciarnia „Beata” zlokalizowana na ul. Lubelskiej. Posiada ona dobrą lokalizację, świadczy usługi na wysokim poziomie. Cieszy się ona duża popularnością okolicznej klienteli. Obsługuje klientów średniozamożnych, jak i tych o najwyższych wymaganiach. Przed obiektem przygotowany został parking na pięć samochodów –liczba ta jest zbyt mała co wywołuje poruszenie ze strony nie tylko klientów kwiaciarni, ale również okolicznych mieszkańców. Minusem wskazywanym przez klientów kwiaciarni jest również brak stabilności cen, na co zwracają uwagę przede wszystkim stali klienci. b) Kwiaciarnia „Baccara” znajdująca się przy ul. Lubelskiej obsługująca klientów nie tylko okolicznych, ale posiadających szeroką grupę stałych klientów z innych części dzielnicy, a nawet miasta. Kwiaciarnia oferuje podobny zakres usług.

Docelową grupą klientów są mieszkańcy Puław oraz okolicznych dzielnic i miejscowości. Stanowić ją będą: • 70% kobiety • 30% mężczyźni Wyróżnić więc można następujące grupy nabywców: • kobiety, mężczyźni w różnym przedziale wiekowym, a także młodzież.

Strategia cenowa firmy usługowej Kwiaciarnia „Niezapominajka” oparta będzie o akceptowany przez klientów i stosowany przez konkurentów poziom cen przy jednoczesnym wykorzystywaniu przyciągających klientów promocji cenowych oraz innych narzędzi promocyjnych. Cennik na usługi świadczone przez Kwiaciarnię przedstawia tabela 1.

Rodzaj usługi Rodzaj kwiatów Cena usługi w zł Potrzebne materiały Cena materiałów w zł Bukiet okolicznościowy róże 25 folia, wstążki 2 tulipany 15 wstążka 1 gerbery 20 asparagus 2 inne – – – Bukiet ślubny róże 80 w cenie bukietu – inne – – – Wieniec pogrzebowy róże 100 świerk, wstążka 1 gerbery 75 świerk, wstążka 1 goździki 60 świerk, wstążka 1 inne – – – Rodzaj roślin Cena roślin w zł pelargonie 20 fikus 45 fiołki 18 paproć 15 kaktus 8 filodendron 35 storczyk 45

     Cennik roślin doniczkowych

Promocja: Dobra promocja jest bardzo ważna przy rozpoczynaniu nowej działalności gospodarczej, gdyż na samym początku działalności musi zasygnalizować swoje istnienie i przyciągnąć klientów nie tylko szeroką ofertą usług, ale przede wszystkim zdobyć ich przychylność stosując ciekawe i opłacalne zarówno dla klientów jak i dla firmy narzędzia promocji. Do korzystania z usług promocji Kwiaciarni „Niezapominajka” przyciągać klientów będzie atrakcyjna cena, wysoka jakość, miła atmosfera i profesjonalny personel jak również atrakcyjne promocje. Firma stosować będzie następujące narzędzia promocji :

  1. Strona internetowa- niezapominajka.mamfirme.pl 2)Ulotki informacyjne – rozprowadzane do domów okolicznych mieszkańców
  1. Struktura organizacyjna

Kwiaciarnię „Niezapominajka” zakłada osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą. Właściciel będzie odpowiedzialny za zarządzanie, wynagrodzenia pracowników, reklamę oraz za prawidłowe funkcjonowanie kwiaciarni. Właściciel wykonuje też usługi bukieciarskie tak jak inni pracownicy. Zatrudniony pracownik kwiaciarni otrzymuje miesięczne wynagrodzenie w wysokości 1600zł brutto.

  1. Plan techniczny

Kwiaciarnia „Niezapominajka” jest zaopatrywana renomowanych hodowców kwiatów.

  1. Plan finansowy

Przeciętne planowane jednorazowe wydatki klientów w Kwiaciarni „Niezapominajka” (w części świadczącej układania bukietów) będą wynosiły około 50 PLN, wydatki na usługi florystyczne będą bardzo zróżnicowane – średnio ok. 30 PLN.

Analiza SWOT Szanse:

Uzupełnienie niszy rynkowej Zapotrzebowanie na tego typu usługi

Zagrożenia:

Rozwijająca się konkurencja Spadek dochodów klientów

Mocne strony:

Obsługa osób starszych na telefon Atrakcyjne ceny Wykwalifikowane kadry pracownicze Korzystna lokalizacja Umiejętność zaspokojenia potrzeb i gustów klientów

Słabe strony:

Krótka trwałość kwiatów ciętych Lepsza oferta konkurencji

  1. Załączniki

a) projekt logo b) projekt reklamy c) projekt ankiety badającej rynek przyszłych klientów d) analiza ankiety e) arkusz rekrutacyjny f) faktura VAT

Biznesplan