Plan działań 4 latków
Plan Działań Wspierających Imię i nazwisko dziecka: Rok szkolny: 2011|2012 Grupa; 5- latki Czas realizacji: 1 rok Wymiar godzin: 2 h tygodniowo Forma pomocy psychologiczno- pedagogicznej: terapia logopedyczna 2x30 min zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 2x30 min Zakres , w którym dziecko wymaga pomocy psychologiczno- pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne. obniżony rozwój mowy, słaba komunikacja obniżona sprawność motoryki małej zaburzona koordynacja wzrokowo- ruchowa -zaburzona percepcja słuchowa -bardzo słaba koncentracja -słaba wytrzymałość na wysiłek umysłowy Cele: osiągniecie dojrzałości szkolnej usprawnianie narządów mowy poprawienie koncentracji, uwagi, rozwijanie pamięci i spostrzegawczości rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej rozwijanie sprawności manualnej motoryki dużej i małej usprawnianie napięcia mięśniowego: ćwiczenia prawidłowego chwytu pisaka ćwiczenie wytrzymałości na wysiłek umysłowy, pokonywanie trudności, doprowadzanie prac do końca Działania realizowane z uczniem/uczniami w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej ćwiczenia usprawniające narządy mowy ( indywidualna terapia logopedyczna –zabawy dźwiękonaśladowcze, masaż logopedyczny, ćwiczenie artykulatorów w formie zabawowej) ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo- ruchową ćwiczenia usprawniające manualnie i grafomotorycznie ( rysowanie, zamalowywanie, przewlekanie, wydzieranki, wodzenie po wzorze, rysowanie szlaczków, łączenie punktów itp.
Plan Działań Wspierających
Imię i nazwisko dziecka: Rok szkolny: 2011|2012 Grupa; 5- latki Czas realizacji: 1 rok Wymiar godzin: 2 h tygodniowo
Forma pomocy psychologiczno- pedagogicznej:
- terapia logopedyczna 2x30 min
- zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 2x30 min
- Zakres , w którym dziecko wymaga pomocy psychologiczno- pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne.
- obniżony rozwój mowy, słaba komunikacja
- obniżona sprawność motoryki małej
- zaburzona koordynacja wzrokowo- ruchowa -zaburzona percepcja słuchowa -bardzo słaba koncentracja -słaba wytrzymałość na wysiłek umysłowy
- Cele:
- osiągniecie dojrzałości szkolnej
- usprawnianie narządów mowy
- poprawienie koncentracji, uwagi, rozwijanie pamięci i spostrzegawczości
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- rozwijanie sprawności manualnej motoryki dużej i małej
- usprawnianie napięcia mięśniowego: ćwiczenia prawidłowego chwytu pisaka
- ćwiczenie wytrzymałości na wysiłek umysłowy, pokonywanie trudności, doprowadzanie prac do końca
- Działania realizowane z uczniem/uczniami w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- ćwiczenia usprawniające narządy mowy ( indywidualna terapia logopedyczna –zabawy dźwiękonaśladowcze, masaż logopedyczny, ćwiczenie artykulatorów w formie zabawowej)
- ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo- ruchową
- ćwiczenia usprawniające manualnie i grafomotorycznie ( rysowanie, zamalowywanie, przewlekanie, wydzieranki, wodzenie po wzorze, rysowanie szlaczków, łączenie punktów itp.)
- ćwiczenia poprawiające koncentrację uwagi
- ćwiczenia usprawniające procesy rozumienia i rozumowania
Metody pracy z uczniem a) Metody oparte na słowie: rozmowa, opowiadanie, opis, praca z kartą pracy b) Metody oparte na obserwacji: pokaz c) Metody oparte na działaniu praktycznym d) Rytmika e) Bajkoterapia f) Pedagogika zabawy g) Zabawy relaksacyjne h) Gry i zabawy interakcyjne i) Zajęcia o charakterze psychoedukacyjnym
Działania wspierające rodziców ucznia
- częste kontakty w celu ustalania kolejnych działań mających na celu pomoc w przezwyciężaniu trudności
- w miarę potrzeb warsztaty dla rodziców
- wspólne omawianie efektów pracy
- .Zakres współdziałania z innymi instytucjami
- poradnia psychologiczno-pedagogiczna
- poradnie specjalistyczne
- z placówkami doskonalenia nauczycieli,
- organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
UWAGI …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Podpisy osób uczestniczących Podpis dyrektora przedszkola, szkoły w posiedzeniu Zespołu lub placówki