Plan działań 4 latków

Plan Działań Wspierających Imię i nazwisko dziecka: Rok szkolny: 2011|2012 Grupa; 5- latki Czas realizacji: 1 rok Wymiar godzin: 2 h tygodniowo Forma pomocy psychologiczno- pedagogicznej: terapia logopedyczna 2x30 min zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 2x30 min Zakres , w którym dziecko wymaga pomocy psychologiczno- pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne. obniżony rozwój mowy, słaba komunikacja obniżona sprawność motoryki małej zaburzona koordynacja wzrokowo- ruchowa -zaburzona percepcja słuchowa -bardzo słaba koncentracja -słaba wytrzymałość na wysiłek umysłowy Cele: osiągniecie dojrzałości szkolnej usprawnianie narządów mowy poprawienie koncentracji, uwagi, rozwijanie pamięci i spostrzegawczości rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej rozwijanie sprawności manualnej motoryki dużej i małej usprawnianie napięcia mięśniowego: ćwiczenia prawidłowego chwytu pisaka ćwiczenie wytrzymałości na wysiłek umysłowy, pokonywanie trudności, doprowadzanie prac do końca Działania realizowane z uczniem/uczniami w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej ćwiczenia usprawniające narządy mowy ( indywidualna terapia logopedyczna –zabawy dźwiękonaśladowcze, masaż logopedyczny, ćwiczenie artykulatorów w formie zabawowej) ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo- ruchową ćwiczenia usprawniające manualnie i grafomotorycznie ( rysowanie, zamalowywanie, przewlekanie, wydzieranki, wodzenie po wzorze, rysowanie szlaczków, łączenie punktów itp.

Plan Działań Wspierających

Imię i nazwisko dziecka: Rok szkolny: 2011|2012 Grupa; 5- latki Czas realizacji: 1 rok Wymiar godzin: 2 h tygodniowo

Forma pomocy psychologiczno- pedagogicznej:

  • terapia logopedyczna 2x30 min
  • zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 2x30 min
  1. Zakres , w którym dziecko wymaga pomocy psychologiczno- pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne.
  • obniżony rozwój mowy, słaba komunikacja
  • obniżona sprawność motoryki małej
  • zaburzona koordynacja wzrokowo- ruchowa -zaburzona percepcja słuchowa -bardzo słaba koncentracja -słaba wytrzymałość na wysiłek umysłowy
  1. Cele:
  • osiągniecie dojrzałości szkolnej
  • usprawnianie narządów mowy
  • poprawienie koncentracji, uwagi, rozwijanie pamięci i spostrzegawczości
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • rozwijanie sprawności manualnej motoryki dużej i małej
  • usprawnianie napięcia mięśniowego: ćwiczenia prawidłowego chwytu pisaka
  • ćwiczenie wytrzymałości na wysiłek umysłowy, pokonywanie trudności, doprowadzanie prac do końca
  1. Działania realizowane z uczniem/uczniami w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • ćwiczenia usprawniające narządy mowy ( indywidualna terapia logopedyczna –zabawy dźwiękonaśladowcze, masaż logopedyczny, ćwiczenie artykulatorów w formie zabawowej)
  • ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo- ruchową
  • ćwiczenia usprawniające manualnie i grafomotorycznie ( rysowanie, zamalowywanie, przewlekanie, wydzieranki, wodzenie po wzorze, rysowanie szlaczków, łączenie punktów itp.)
  • ćwiczenia poprawiające koncentrację uwagi
  • ćwiczenia usprawniające procesy rozumienia i rozumowania
  1. Metody pracy z uczniem a) Metody oparte na słowie: rozmowa, opowiadanie, opis, praca z kartą pracy b) Metody oparte na obserwacji: pokaz c) Metody oparte na działaniu praktycznym d) Rytmika e) Bajkoterapia f) Pedagogika zabawy g) Zabawy relaksacyjne h) Gry i zabawy interakcyjne i) Zajęcia o charakterze psychoedukacyjnym

  2. Działania wspierające rodziców ucznia

  • częste kontakty w celu ustalania kolejnych działań mających na celu pomoc w przezwyciężaniu trudności
  • w miarę potrzeb warsztaty dla rodziców
  • wspólne omawianie efektów pracy
  1. .Zakres współdziałania z innymi instytucjami
  • poradnia psychologiczno-pedagogiczna
  • poradnie specjalistyczne
  • z placówkami doskonalenia nauczycieli,
  • organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

UWAGI …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Podpisy osób uczestniczących Podpis dyrektora przedszkola, szkoły w posiedzeniu Zespołu lub placówki