Biznesplan za 30 tys. zł - Lodziarnia

[b]1. OPIS PROJEKTU.[/b] Projekt dotyczy otwarcia punktu sprzedaży lodów włoskich dnia 1.09.2010r. przy ulicy Słonecznej 10 w Warszawie. Umiejscowienie wynika z zapotrzebowania na punkty tego typu w danej miejscowości. Przechodzi tamtędy wielu pieszych, a w tym spora grupa młodzieży uczęszczającej do pobliskiej szkoły. Punkt otwarty będzie przez 7 dni w tygodniu: od poniedziałku do niedzieli od 9:00 do 19:00 oraz weekendy. [b]2. FORMA PRAWNA.[/b] Przedsiębiorstwo będzie prowadzone w formie działalności gospodarczej osoby fizycznej pod nazwą: Przedsiębiorstwo Handlowe „Lody-Raz-Dwa-Trzy” Jan Kowalski.

[b]1. OPIS PROJEKTU.[/b] Projekt dotyczy otwarcia punktu sprzedaży lodów włoskich dnia 1.09.2010r. przy ulicy Słonecznej 10 w Warszawie. Umiejscowienie wynika z zapotrzebowania na punkty tego typu w danej miejscowości. Przechodzi tamtędy wielu pieszych, a w tym spora grupa młodzieży uczęszczającej do pobliskiej szkoły. Punkt otwarty będzie przez 7 dni w tygodniu: od poniedziałku do niedzieli od 9:00 do 19:00 oraz weekendy.

[b]2. FORMA PRAWNA.[/b] Przedsiębiorstwo będzie prowadzone w formie działalności gospodarczej osoby fizycznej pod nazwą: Przedsiębiorstwo Handlowe „Lody-Raz-Dwa-Trzy” Jan Kowalski. Ta forma prawna umożliwia: • zmniejszenie kosztów obsługi księgowej • łatwość w zarządzaniu • pewne korzyści podatkowe

[b]3. KOSZTY[/b] Całkowity kapitał (30tys. zł) przeznaczony zostanie na: • zakup niezbędnego wyposażenia 15 000 zł • czynności formalno-prawnicze 2 000 zł • zakup pierwszej partii towaru 1 000 zł • reklama punktu, ulotki, szyldy ok. 2 000 zł • usługi projektanta 1 000 zł • usługi telekomunikacyjne, bankowe itp. • wynajęcie lokalu

Wyposażenie punktu: W punkcie będzie ustawiona maszyna do produkcji lodów włoskich oraz niezbędne urządzenia. W lokalu będzie znajdować się także punkt sanitarny dla personelu.

[b]4. INFORMACJA O PRACOWNIKACH.[/b] Firma będzie zatrudniać dwóch pracowników (osoby uczące się zaocznie), które będą pracować na zmiany na umowę zlecenia w celu obniżenia koszów.

[b]5. PRODUKT[/b] Punkt sprzedaży lodów będzie oferował dwa rodzaje lodów i dwie wielkości porcji – dużą i małą. W punkcie można też będzie kupić napoje chłodzące oraz słodycze.

[b]6. KLIENT I KONKURENCJA[/b] Oferta punktu sprzedaży jest skierowana przede wszystkim do pieszych przechodzących obok punktu idących np. ze szkoły lub spacerujących turystów. Konkurencja jest niewielka i co za tym idzie, możliwość pozyskania klientów wzrasta. Aby zainteresować klientów punktem zostaną rozstawione tablice na chodniku zachęcające klienta do zakupu lodów oraz szyldy.

[b]7. DODATKOWE INFORMACJE[/b] Z przeprowadzonej wśród przechodniów ankiety wynika, że ponad 70% z nich jest zainteresowanych zakupem lodów włoskich (przede wszystkim są to dzieci i młodzież).