wielcy kochankowie w literaturze i filmie

Wielcy kochankowie w literaturze i filmie Tematem mojej prezentacji są najciekawsze pary wielkich kochanków ukazane w literaturze i filmie. Chciałabym wyjaśnić samą kwestię pojęcia „kochanek”. W dzisiejszych czasach mówi się, iż kochankiem jest ten, z kim zdradza się swego partnera. W moim mniemaniu, nieco mija się to z rzeczywistością. Uważam, iż kochankami nazywać można również tych, których łączy głęboka i piękna miłość. O miłości pisano od zawsze. Jej ślady znajdziemy wszędzie – od Biblii i mitologii, poprzez dzieła wszystkich epok, aż po współczesne powieści.

Wielcy kochankowie w literaturze i filmie   Tematem mojej prezentacji są najciekawsze pary wielkich kochanków ukazane w literaturze i filmie. Chciałabym wyjaśnić samą kwestię pojęcia „kochanek”. W dzisiejszych czasach mówi się, iż kochankiem jest ten, z kim zdradza się swego partnera. W moim mniemaniu, nieco mija się to z rzeczywistością. Uważam, iż kochankami nazywać można również tych, których łączy głęboka i piękna miłość.               O miłości pisano od zawsze. Jej ślady znajdziemy wszędzie – od Biblii i mitologii, poprzez dzieła wszystkich epok, aż po współczesne powieści. Na przestrzeni wieków, postrzeganie miłości zmieniało się – pisano o różnych jej rodzajach, stosując przy tym odmiennie formy i konwencje. Najwięcej jednak dzieł, poświęcono miłości kobiety i mężczyzny. I tu też spotkamy się z ogromną różnorodnością – od miłości szczęśliwej, przez zakazaną, po bardzo tragiczną. Pisało o niej wielu, właściwie od zawsze aż po dzień dzisiejszy, a więc nie ulega wątpliwości, iż tematykę kochanków w literaturze i filmie, uznać można za ponadczasową i uniwersalną. Przykłady par kochanków mnożą się i wypływają z każdej epoki jednym wielkim nurtem, niczym rzeka. Jednakże uczucie łączące obojga ludzi ma przeróżne oblicza. W związku z tym kochankowie mogą być spełnieni i szczęśliwi lub też odwrotnie – niespełnieni i nieszczęśliwi. Mogą być też platoniczni. W „ Uczcie” Platona dialog uczonych mężów greckich to nie tyle pochwała boga miłości, Erosa, ile dyskusja o cechach i naturze zjawiska tym mianem określanego. Platon nie wyjaśnia istoty miłości, nie podsuwa nam gotowej jej definicji. Nie wyjaśnia fenomenu miłości, tylko go przedstawia. Dialog ten przedstawia różne określenia miłości. Jako, że według Platona wszystko na świecie posiada dwa oblicza, przeciwieństwem Erosa jawi się Afrodyta – bóstwo spokojne, łagodne i zrównowazone. Mężczyzna najbardziej czuły jest na piękno ducha, toteż poszukuje miłości czystej, niewinnej – tej najbliższej idei piękna. Eryksimachos potwier